Marketing i Biznes Start-up zone Prasówka startupy i innowacje #9 Autonomiczny autobus z Japonii

Prasówka startupy i innowacje #9 Autonomiczny autobus z Japonii

Prasówka startupy i innowacje #9 Autonomiczny autobus z Japonii

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

 

Varse pozyskuje kolejne 20,5 miliona dolarów

 

Varse to aplikacja, która pozwala na natychmiastowe transfery pieniędzy pomiędzy użytkownikami. W zeszłym roku w ramach finansowania w Serii A jej twórcy pozyskali 8,3 miliona dolarów, a teraz w Serii B dostali ponad 20 milionów, aby wdrożyć aplikację na rynki europejskie. Wśród finansujących znaleźli się Spark Capital, eVenture oraz Greycroft. W tej chwili apka używana jest przez ponad 550 tysięcy użytkowników z 27 krajów na świecie i, według danych udostępnionych przez firmę, ich ilość wzrasta o około 30% miesiąc do miesiąca.

 

 

startup

Właściciele psów będą zachwyceni

Startup z Nowego Jorku, o nazwie The Farmer’s Dog, chce zawojować rynek personalizowanego, specjalnie przygotowywanego pożywienia dla psów. Założyciele wpadli na ten pomysł, ponieważ uważają, że psiaki także muszą jeść zdrowo, a ich właściciele nie zawsze mają czas przygotować odpowiednie jedzenie dla naszych pupili. Każda porcja jest specjalnie przygotowana, nie zawiera szkodliwych substancji, opakowanie jest personalizowane, a całość dostarczana jest pod wskazany adres. Pomysł może załapać i dlatego pojawili się inwestorzy, którzy postanowili przekazać startupowi 8,1 miliona dolarów na rozwój. Wśród nich znalazły się Shasta Ventures oraz Forerunner Ventures, Collaborative Fund i SV Angel.

social media menadżer

Patreon z imponującymi statystykami

Patreon działa na podobnych zasadach jak Patronite w Polsce. Z jednej strony mamy twórców, zespoły, pisarzy, rysowników, blogerów itp., z drugiej zaś – fanów oraz osoby wspierające. Warto więc połączyć obie grupy ze sobą, by twórcy mieli pieniądze na tworzenie kolejnych materiałów. Właściciele portalu pochwalili się właśnie statystykami przedsięwzięcia. Na stronie znajduje się już 50 tysięcy twórców, a aktywnych patronów, którzy przekazują im pieniądze, jest już milion. W samym zaś 2017 roku firma ma zamiar wpłacić twórcom 150 milionów dolarów, co spowodowałoby, że jej przychody wyniosłyby 5%, czyli 7,5 miliona dolarów. Sam portal także powstał dzięki inwestycji innych osób. W styczniu 2016 roku otrzymał bowiem 47 milionów dolarów od inwestorów.

social media menadżer

Zwycięzca Disrupt NY 2017

19 startupów walczyło o główną nagrodę na imprezie Disrupt NY 2017. Do zgarnięcia było 50 tysięcy dolarów, które mogły służyć do wzmocnienia działań lub postawienia pierwszych kroków na rynku. Okazało się, że najlepszy był RecordGram. Czym jest ten startup? To dość ciekawa idea, której współtwórcami są: nagrodzony Grammy producent Winston “DJ Blackout” Thomas, Erik Mendelson, weteran radiowy i muzyczny, oraz Shawn Mims, znany z utworu „This is Why I’m Hot”. RecordGram to przenośne studio nagrań, jakie pozwala na tworzenie własnych beatów, krótkich nagrań i video, które przekazywane są bezpośrednio do producentów muzycznych. W ten sposób łatwo nawiązane zostają relacje pomiędzy młodymi talentami a przedstawicielami branży. Wszystko za pomocą jednej aplikacji.
Qupital zamyka rundę finansowania na poziomie 2 milionów dolarów
Qupital to roczne przedsiębiorstwo z Hong Kongu, które zajmuje się przepływami pieniężnymi w sektorze MŚP. Firma została złożona przez dwóch młodych mężczyzn: Andy’ego Chana (25 lat) i Winstona Wonga (26 lat), którzy podczas gry w koszykówkę zdali sobie sprawę z tego, że małe i średnie firmy napotykają poważne problemy w przepływach pieniężnych z powodu długich terminów płatności. Qupital pozwala znaleźć inwestorów, którzy pozwalają „zaciągnąć pożyczkę” na pokrycie 80-95% wartości faktury na bardzo niski procent. Firma zarabia na niewielkich prowizjach od wielkości faktur, które są finansowane. Obecnie Qupital przetwarza 80 transakcji o łącznej wartości ponad 2 milionów dolarów. Warto wspomnieć, że twórcy pozyskali właśnie 2 miliony dolarów na dalszy rozwój.

social media menadżer

OSVVehicle z modularnym samochodem o nazwie EDIT

EDIT może zachwycić, bo jest autem przyszłości. Przynajmniej tak „sprzedają go” twórcy. To rozwiązanie, które ma sprawdzić się w B2B, a w szczególności we flotach samochodowych. Modularna budowa pozwala na dopasowanie każdego elementu pojazdu do wymagań właściciela. Może to być auto dostawcze lub też przeznaczone do przewożenia osób. Dodatkowo karoseria przygotowana została w taki sposób, by łatwo dać się obrandować logotypami właściciela. No i najważniejsze – EDIT jest pojazdem autonomicznym, który nie potrzebuje kierowcy. OSVVehicle zapewnia, że samochody są już praktycznie gotowe i niedługo będzie się można cieszyć pierwszymi modelami.

social media menadżer

Autonomiczny autobus z Japonii

Pozostając przy autonomicznych pojazdach, warto dodać pewną ciekawostkę. Pod koniec zeszłego roku na japońskie ulice wjechał testowo Robot Shuttle, czyli autonomiczny autobus, który wprawdzie nie zastąpi komunikacji miejskiej, ale może sprawdzić się jako jednostka do przewozu pasażerów na terenach centrów handlowych, lotnisk, czy też kampusów uniwersyteckich. Pojazd jest cichy, mały i przyjazny dla środowiska. Obecnie trwają nad nim kolejne prace, lecz wkrótce ma być już dostępny dla szerszego grona odbiorców.

social media menadżer

Capsule pozyskuje 20 milionów dolarów od Thrive

Capsule to startup, który pomaga dostarczać leki bezpośrednio do odbiorcy. Jak to działa? Lekarz przepisuje receptę chorej osobie i kieruje ją do Capsule. Dostawca ze startupu przekazuje ją do realizacji i zostaje ona dostarczona bezpośrednio do odbiorcy, wszystko bez dodatkowych kosztów. Dzięki uproszczeniu łańcucha dostaw wszystko jest tańsze, przez co leki dla ostatecznego odbiorcy także kosztują mniej. Obecnie firma działa w Nowym Jorku i musi konkurować z takimi usługodawcami jak ExpressScripts, czy też PillPack oraz Blink Health. Przewagą Capsule mają być jednak dodatkowe narzędzia oraz wyjątkowa obsługa klienta. W biznes ten uwierzył Thrive, który przeznaczył 20 milionów na dofinansowanie startupu.

social media menadżer

Simple Habit pozyskuje 2,5 miliona dolarów

Simple Habit jest aplikacją, która nawet w 5 minut pozwoli nam zapomnieć o stresie lub pobudzi nas do działania. Obecnie oferuje ona ponad 1000 tematycznych sesji, które podzielone są na różne kategorie. Mamy na przykład terapię, która pomaga nam zasnąć, rozpocząć dzień, zrelaksować się. Wszystko w prostym modelu subskrypcyjnym. Cena za miesiąc to 12 dolarów, za rok – 99 dolarów. Dodatkowo pieniądze z abonamentów dzielone są pomiędzy właścicieli aplikacji oraz twórców kolejnych materiałów. Jak podaje Simple Habit, właśnie pozyskali oni 2,5 miliona dolarów od inwestorów.

social media menadżer

Mya otrzymuje 11 milionów na dalsze prace

Mya to startup pochodzący z San Francisco. Co go wyróżnia? Jego pomysłodawcy stworzyli AI, które wykorzystywane jest w pierwszym etapie naboru nowych pracowników. Rozmowa z osobą rekrutowaną odbywa się za pomocą czatu, który zbiera najważniejsze dane i przekazuje je do dalszej analizy. Rozwiązanie to pozwala przede wszystkim zaoszczędzić czas i podzielić kandydatów na dwie grupy: tę, która nadaje się do dalszych rozmów, oraz tę, która nie posiada wystarczających kwalifikacji na stanowisko, na które aplikuje. Obecnie trwają kolejne testy, a Mya sprawdza się idealnie w rekrutacji na stanowiska niższego szczebla, czy też do call center. Według danych, które pojawiły się w sieci, startup pozyskał 11 milionów dolarów na rozwój aplikacji i pracę nad kolejnymi rozwiązaniami.

social media menadżer

Whirlpool kupuje Yummly

Whirlpool znany jest przede wszystkim z produktów AGD. Jak widać, nadchodzą zmiany, ponieważ wyszło na jaw, że marka zakupiła portal z przepisami kulinarnymi o nazwie Yummly. Wyceniany on był na 100 milionów dolarów. Nigdzie nie została ujawniona kwota transakcji, ale prawdopodobnie jest ona zbliżona do wyceny tego startupu. Po co Whirlpoolowi taki portal? Pewnie już wkrótce się dowiemy.

social media menadżer

Partnerem prasówki jest agencja content marketingowa ELIVO.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.


Czytaj również:

Prasówka startupy i innowacje #8 Wojnę atomową przetrwają karaluchy i podobno ta baza też

https://marketingibiznes.pl/biznes/wywiad-z-damianem-gawrychem-pilka-nozna-to-nie-tylko-sport-ale-finansowa-maszyna

Rzucił workiem kokainy na środek dyskoteki – dlaczego firmy tak bardzo uzależnione są od dobrych sprzedawców?

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl