Utarło się już powiedzenie, że jeśli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje. W związku z tym każdy nasz event, służbowy czy prywatny, powinien zaistnieć w sieci. Portale społecznościowe czy kanały takie jak YouTube to nieocenione źródła potencjalnych odbiorców. Dlatego akcję promocji w Internecie warto dobrze przygotować. O czym pamiętać? Jakie media powinny obowiązkowo znaleźć się w naszym polu działań?

promocja eventu

 

Przede wszystkim planowanie

Niezależnie od tego, czego dotyczy nasze wydarzenie i w jaki sposób chcemy je zorganizować, ważne jest, żeby zaplanować wszystko krok po kroku. Zastanów się i wyszczególnij kluczowe etapy eventu. Przygotuj działania promocyjne z nimi związane – nie tylko przed, ale również w trakcie wydarzenia.

Miej na uwadze także osoby, które będą brać w nim udział zdalnie. Jeśli je zaciekawisz, przyłączą się w kolejnej edycji. Zadbaj o to, żeby w sieci pojawiały się aktualne materiały.

Bardzo ważne jest, żeby twoje wydarzenie miało swoją stronę. W takim miejscu powinny się znaleźć wszystkie istotne informacje dotyczące miejsca, czasu i szczegółów eventu. Pozwól odwiedzającym zadawać pytania – przygotuj wygodny formularz – i odpowiadaj. To również idealny sposób na zebranie danych kontaktowych osób zainteresowanych wydarzeniem. Możesz wzbogacić swój landing page o ekskluzywne materiały i udostępnić je w zamian za kupienie biletu czy wypełnienie formularza.

Wszechobecny Facebook

Fanpage na Facebooku ma już każdy szanujący się mechanik. To jedno z tych miejsc, które tworzą własny mikrokosmos, a w nim non stop toczy się życie. Jeśli więc organizujemy ciekawe wydarzenie, promocję w naszym sklepie czy zbiórkę crowdfundingową, wszystko to musi zaistnieć na Facebooku. W zależności od tego, co promujemy, możemy stworzyć wydarzenie lub cały fanpage. W obu przypadkach kluczem do sukcesu jest ciągła aktywność. Promując wydarzenie, warto skorzystać z możliwości reklamowych Facebooka, ponieważ już niewielka kwota pozwoli nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pamiętajmy jednak, aby właściwie kierować nasze reklamy. Dzięki temu unikniemy zbędnych kosztów. Zawężając targetowanie zwiększymy szansę na to, że osoba, do której dotrze reklama, będzie rzeczywiście zainteresowana wydarzeniem. Nie chcemy przecież, żeby nasz event kojarzył się ze spamem. Wykorzystajmy na tym etapie własną siatkę kontaktów. Nasi znajomi i instytucje, które znamy, mogą nam aktywnie pomóc poszerzyć zakres promocji. Nie warto tego lekceważyć.

Facebook naprawdę kocha zaangażowanie. Dbajmy o to, żeby nasza komunikacja trafiała do odbiorców i wywoływała reakcję. Odpowiadajmy na każdy komentarz. Reagujmy szybko w razie pytań i wątpliwości. Dajmy poczuć odbiorcom, że opinia każdego z nich jest dla nas ważna. Warto podkreślić, że pozytywne komentarze dotyczące naszych wcześniejszych eventów lub te bieżące możemy wykorzystać jako formę reklamy. Każdy uwielbia czytać własne, wyróżnione wypowiedzi. Oznaczajmy więc użytkowników, stwarzając w ten sposób szansę na efekt śnieżnej kuli.

promocja eventu

Innym skutecznym trikiem na dotarcie do szerokiego grona odbiorców są konkursy. Nieprzypadkowo tak często pojawiają się one na Facebooku. Jeśli więc biletujemy nasze wydarzenie lub mamy do zaoferowania jakiś produkt, warto zorganizować konkurs z tym z związany. Możemy też dać możliwość wygrania wstępu na nasze wydarzenie lub uzyskania atrakcyjnego kodu rabatowego czy karty stałego klienta. Sprawdzonym sposobem na rozszerzenie zasięgu są filmy udostępniane bezpośrednio na Facebooku. Nawet jeśli umieszczamy je na Youtubie, wrzućmy oddzielny plik na Facebooka. Portal promuje wewnętrznie tę formę, co sprawia, że zasięg organiczny jest znacznie większy niż w przypadku postów innego typu. Tutaj warto pamiętać o pewnym drobiazgu. Dodajmy do naszego filmu napisy. Większość materiałów video odpala się na Fb bez dźwięku. Możemy przy okazji dodać intro z tekstem zachęcającym do obejrzenia materiału.

YouTube i Vimeo

Krótki, kilkuminutowy film, niosący jasny przekaz będzie jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Nagrywając go należy pamiętać o kilku kluczowych rzeczach.

  • Trzymajmy się tematu.
  • Mówmy krótko i konkretnie.
  • Kierujmy przekaz do konkretnej osoby.
  • Mówmy o swoich sukcesach.
  • Podkreślajmy korzyści. Pojawiajmy się z innymi ludźmi – najlepiej tymi zaangażowanymi w projekt.

Oprócz filmu promującego bieżące działanie, warto stworzyć też kronikę wcześniejszych sukcesów. A jeśli działamy po raz pierwszy, dokumentujmy naszą pracę. Trafionym pomysłem jest też prezentacja zewnętrznych opinii na nasz temat. Nic tak nie przekona o atrakcyjności naszego projektu, jak zadowoleni uczestnicy.

event jak promować

Content

Treści unikalne i dobrej jakości zawsze są wizytówką. Tworząc stronę czy bloga budujemy  miejsce, w którym możemy powiedzieć o sobie jeszcze więcej i swobodnie dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Sprawdzenie najpopularniejszych fraz związanych z naszym eventem i zbudowanie nawet kilku prostych tekstów je wykorzystujących może kilkukrotnie zwiększyć ruch na naszej stronie. Stwórzmy również krótki formularz pozwalający internautom na zadawanie pytań i kontakt z nami. I znów, jeśli sprzedajemy bilety lub zależy nam na zebraniu danych kontaktowych uczestników wydarzenia, przygotujmy stronę docelową z kluczowymi informacjami. wykonania konkretnej akcji – czyli np. zostawienia maila. Po jej wykonaniu wyświetlmy stronę z podziękowaniem. Niech znajdą się na niej również opcja udostępnienia tej informacji w mediach społecznościowych. Na tym etapie warto też umożliwić  zainteresowanym ściągnięcie pakietu materiałów promocyjnych. W pełni wykorzystamy w ten sposób entuzjazm naszych odbiorców i sprawimy, że zasięg naszej promocji naturalnie wzrośnie.

Siła zdjęcia

Portale takie jak Instagram czy Pinterest pozwalają na bieżąco dzielić się dokumentacją naszych działań. Dobre jakościowo zdjęcia z pewnością przykują uwagę. Ludzie chętniej oglądają w Internecie obrazki. Unikalna fotografia łatwiej przyciągnie oko odbiorcy niż blok tekstu. Trzeba w tym miejscu wspomnieć o unikalnym hasztagu, który powinniśmy stworzyć na potrzeby promocji eventu. Takie rozwiązanie pomoże nam uporządkować komunikację i spiąć działania w różnych zakamarkach Internetu. Hasztag sprawdzi się też idealnie w działaniach mających na celu aktywację użytkowników. Zachęcajmy ich do zamieszczania własnych materiałów z naszym znacznikiem. W ten sposób wiadomość o naszej akcji ma szansę łatwo się roznieść.

Materiały od kuchni

Zadbajmy o to, żeby wśród udostępnianych przez nas materiałów pojawiły się te dokumentujące samo przygotowanie eventu. Trudności, z którymi musimy sobie poradzić czy wszelkie zabawne sytuacje – udostępnione w sieci sprawią, że zyskamy przychylność odbiorów i pozytywnie zapiszemy się w ich pamięci. To także uwiarygodni nasze wydarzenie i być może zmotywuje do udziału nowe osoby.

W Internecie kluczowa jest synergia. Drogą do sukcesu jest łączenie kanałów. Pamiętajmy, żeby docierać do odbiorców w różny sposób. To, że kogoś nie zainteresuje obrazek na Instagramie, nie znaczy, że nie obejrzy z przyjemnością filmu na Youtubie. Żonglując platformami zwiększamy skuteczność naszych reklam. Według badań dopiero przy trzecim i kolejnym kontakcie z przekazem jesteśmy bardziej chętni na interakcję.

 

Czytaj również:

 

Stworzenie buyer persony jako pierwszy krok w content marketingu

CASE STUDY: FESTIWAL DOBREGO CONTENTU EDYCJA I

Testy A/B są jak bieganie dla zdrowia, czyli dlaczego wysiłek popłaca

  • Tomasz Dudson Bielski

    Polecam foto ramki do zdjęć. Świetna zabawa i doskonałe narzędzie marketingowe. Można skutecznie wypromować fanpage facebook czy profil Instagram albo produkt, wydarzenie czy po prostu dobrze się bawić z klientami lub gośćmi eventu. Polecam http://www.fotoramki.eu

Polecane Artykuły