Kurs on-line

Founders MasterClass (przedsprzedaż zakończona, wracamy 10.09)

Wszystko co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć by budować rentowną firmę. Zestaw umiejętności dla founderów, wsparcie mentorskie i dodatkowe listy kontrolne do pogłębiania wiedzy.

"Founders MasterClass" - zbuduj dochodową firmę (jest to przedsprzedaż, oficjalnie ruszamy 10 września). 17 czerwca o g. 21.00 zamykamy przedsprzedaż. Dziś (17 czerwca o g. 21.00) zamykamy przedsprzedaż)

Od wielu lat tworzę treści dla przedsiębiorców. Przez lata doradzałem małym podmiotom jak przejść niektóre „doliny śmierci” i nabrać rumieńców jako dojrzalsze organizacje. Dziś wraz z wybitnymi ekspertami w swoich dziedzinach, stworzyłem kurs, którego celem jest zbudowanie lepszych firm naszych studentów. Kupując kurs, nabywasz nie tylko lekcje mojego autorstwa, ale również dostęp do zamkniętej grupy Founders Masterclass i dostęp do kilku wybitnych ekspertów, którzy na żywo na zamkniętych spotkaniach będą omawiali nasze firmy. Co można w nich poprawić, co zmienić i gdzie dokręcić śrubę. Naszymi ekspertami są: Maciej Wilczyński (modelowanie cen, polityka cenowa, ustalanie kosztu pracy), Wojciech Mróz (przywództwo, business development), Bartosz Ferenc (business development), Maciej Aniserowicz (spokój i opanowanie w procesie decyzyjnym),  Mateusz Warcholiński (sprzedaż i „układanie klocków w organizacji”), Mateusz Tarczyński (budowanie organizacji od zera)

Prócz samego kursu, średnio co 2 miesiące spotykamy się z mentorami. Czyli roczny program wsparcia mentorskiego w grupowych konsultacjach via Zoom. Wypełniając ankietę mówisz jakie masz wyzwania i w jakich obszarach potrzebujesz wsparcia. Dzięki temu spotkania z mentorami odpowiadają na konkretne przypadki naszych kursantów.

UWAGA: Jest to przedsprzedaż, kurs będzie dostępny 10 września.

Okienko przedsprzedaży trwa do 17 czerwca do godziny 21.00

Czego dowiesz się z kursu?

Jak budować cashflow i ciąć niepotrzebne koszty?
Jak stworzyc zespół i byc dobrym liderem
Jak zadbać o swój rozwój, jednocześnie nie robiąc to kosztem swojej rodziny? O trudnej sztuce work-life balance

Moduły

Moduł I Casflow

Brak kontroli cashflow

• Cashflow – punkty zapalne - diagnostyka i leczenie
• Kontrola nad marżowością
• Rozdzielanie finansów osobistych od firmowych


Czy wiesz, jak kontrolować marżę i jak ją obliczać?

Potrafisz rozdzielać finanse osobiste od finansów firmowych

Asertywność w stosunku do klientów (gościnnie Piotr Kantorowski)

• Jak wykraczać poza oczekiwania, ale nie pracować za darmo
• Restrykcyjny project managment – zapanuj nad projektem

Konstrukcja umowy jako element dobrej współpracy (gościnnie Piotr Kantorowski)

• W czym pomoże poprawna konstrukcja umowy
• Pilnowanie formalności i przebiegu umowy (checklista)

Zbyt agresywne inwestowanie w rozwój firmy

• Jak osiągnąć złoty środek między inwestycją a przeinwestowaniem?
• Czemu nie można wydawać wszystkich pieniędzy z dochodu
• ocena faktycznej potrzeby na dany produkt/inwestycję/usługę do rozwoju firmy

Ocena faktycznej potrzeby na dany produkt/inwestycję/rzecz do firmy

Analiza danych i raportów w firmie

• Analiza struktury kosztów i ROI (liczenie marży)
• Gdzie najczęściej uciekają pieniądze na projekcie?

Emocje w finansach

• Skąd się biorą emocje w finansach (pozytywne i negatywne)
• “Księgowanie mentalne” i “wydawanie pieniędzy niezaksięgowanych”
• Konsumpcjonizm vs. nagrody

Konsupcjonizm

Czy oszczędzanie na wszystkim jest niezbędne?

• koszta alternatywny podejmowania tanich podwykonawców, zakupu tanich przedmiotów/sprzętu
• budowanie lojalności z kontrahentami

Niekorzystne bartery

• faktyczne definiowanie korzyści barterowych
• asertywność do współprac barterowych, bez “palenia mostów”

Brak kontroli kosztów projektu

• stworzenie tabelki kosztowej (przykład)
• Proces odzyskiwania przeterminowanych należności
• Jak ustrzec się przed roszczeniami klienta?

Sprzedawanie po taniości, w konsekwencji ostre negocjacje z podwykonawcą i słaba jakość

Czy negocjowanie umów do granic jest opłacalne?

• Czym grozi schodzenie z kosztów wynagrodzenia dla firmy do granic możliwości
• Czym grozi negocjowanie umów podwykonawców

Moduł II Pracownicy, rekrutacje

Zaufanie przez kontrolę

• Jak stworzyć proces współpracy z podwykonawcą (checklista, budowanie zdalnego zespołu)
• Konstrukcja umowy z podwykonawcą - na co zwrócić uwagę (gościnnie Piotr Kantorowski)

Przygotowywanie się do rozmów kwalifikacyjnych

• Weryfikacja planów rozszerzenia zespołu – na co zwrócić uwagę
• Konsekwencje wizerunkowe nieprzygotowanej rozmowy kwalifikacyjnej
• Jak przygotować dobrą rozmowę kwalifikacyjną?
• Gdzie szukać „diamentów” – sprytne sposoby dotarcia do championów

Jak przygotować dobrą rozmowę kwalifikacyjną?

Gdzie szukać diamentów (kilka headhuntingowych growth hacków)

Czym grozi zatrudnianie niesamodzielnych pracowników?

• Estymacja straty czasu z niesamodzielnym zespołem
• Koszta zatrudnienia niesamodzielnych pracowników
• Jak wdrożyć proces onboardingowy?

Proces onboardingu. Połowa sukcesu aby pracownik był samodzielny

Czym grozi zatrudnianie “po znajomości” lub osób, które “przekoloryzowały CV”?

• Estymacja straty czasu gdy zatrudniasz znajomych
• W jaki sposób weryfikować zgłoszenia kandydatów
• Czego szukać w CV dla osób na stanowiska juniorskie/stażowe

Czym grozi brak umiejętności weryfikowania CV

Czego szukać w CV osób bez doświadczenia, lub “spoza branży”

Pobłażliwość w stosunku do pracowników

• Czym grozi wiara w to, że “ktoś się zmieni”
• Kształtowanie umiejętności przywódczych
• Case study pobłażliwości wobec współpracowników ;-)


Przykłady pobłażliwości. Realne case study z życia mojej firmy

Nabywanie odpowiednich kompetencji do firmy

• Delegowanie i outscourcing
• Strategiczne zarządzanie czasem w pracy foundera
• Strategiczne kompetencje, które należy mieć “inhouse”

Czy wszystko można i należy wydelegować?

• Zarządzanie czasem, aby mieć czas na rzeczy ważne
• Strategiczne kompetencje, które należy mieć “inhouse”

Podejście do porządku w biurze

• Rozpraszające a uporządkowane biurko
• Jak i po co stworzyć standardowy zakres obowiązków dla każdego stanowiska
• Sposoby na drożność komunikacji w zespole (statusy, pulsy)


Brak statusów

Brak procesów

Brak jasnej komunikacji

Moduł III Sprzedaż

Strategia generowania leadów

• Inbound vs. outbound - jakie masz możliwości
• Czy chcesz każdy “lead”?
• Proces kwalifikacji leadów


Prosta kwalifikacja leadów

Lead, ale… co dalej

• Proces “diagnostyki” leadów
• Przekazywanie leadu do działu handlowego (bez względu na jego wielkość)

Rozproszenie sprzedaży

• Usługi sproduktyzowane czy indywidualne? Wady i zalety
• Integracja działu sprzedaży i marketingu – jak to zrobić, czego unikać?
• Szeroka vs. wąska specjalizacja w sprzedaży

Szeroka vs. wąska specjalizacja w sprzedaży

Klęska urodzaju – czym grozi „leadowa lawina”

• Moce przerobowe a liczba generowanych leadów
• Customer service a liczba przychodzącej sprzedaży

Jakość usługi/produktu

• Jak podnosić ceny? Uzasadnienie jakością
• Uzyskanie rekomendacji dzięki dobrej pracy

Automatyzacja sprzedaży

• Marketing najskuteczniejszym handlowcem (kilka growth hacków)
• Narzędzia wspierające automatyzację sprzedaży

Zawód: konsultant

• sprzedaż bez wartości dodanej
• Jak doradzać, zamiast sprzedawać?
• Sprzedaż to początek, nie koniec
• Jak edukować klientów, aby kupowali szybciej i/lub więcej


Agresywna sprzedaż, zamiast doradztwa

Sprzedaż to początek, nie koniec

Jak edukować klientów aby kupowali więcej

Moduł IV Otoczenie i psychika foundera

Zarządzanie czasem

• Dystraktory - jak je skutecznie eliminować?
• Deep work - techniki pracy w skupieniu
• Odpoczynek a zarządzanie czasem


Odpoczynek a zarządzanie czasem

Rutynowe rzeczy, które lepiej pozwolą nam panować nad czasem

Work-Life Balance

• Jak zaplanować urlop, aby wypocząć?
• Codzienne rutyny pozwalające zachować równowagę – jak je wprowadzić w życie?

Psychika foundera

• Eliminowanie stresu z codziennego życia przedsiębiorcy
• Rozwiązywanie problemów metodą małych kroków
• Znalezienie mentora/mentorów, którzy pomogą przechodzić ciężkie chwile
• Zeszyt osiągnięć/ zeszyt wdzięczności
• Nabywanie pewności w decyzjach

Moduł V Organizacja pracy

Tworzenie procesów

• Narzędzia do tworzenia procesów
• Metoda tworzenia procesów

Plan dnia

• Tworzenie listy “to do”
• Statusy z zespołami i podwykonawcami

Feedback i jego wdrażanie

• Jak przygotować feedback dla pracowników
• Jak zbierać feedback na swój temat w celach usprawnienia


Moduł VI Bezpieczna umowa

Co powinna zawierać umowa?

Bonusowa rozmowa z Piotrem Kantorowskim na temat tworzenia umów, zawierania istotnych punktów i klauzul, które pozwolą nam bezpiecznie prowadzić projekty

Autor kursu

Michał Bąk
Michał Bąk
Marketing i Biznes

Jestem przedsiębiorcą z 9 letnim stażem. Zrealizowałem kilkadziesiąt projektów, z których kilka przetrwało (i nawet zarabia!) do dziś. Lubię kształtować wizję podmiotów, które osiągają mniej niż 150k przychodu miesięcznie, dlatego często konsultuję strategię takich podmiotów. Liczę, że spotkamy się podczas tego kursu i będziemy mogli przejść pewną drogę razem

Celem tego kursu jest miksowanie wcześniej nagranych lekcji i dostępu do mentorów. To właśnie ich wiedza jest przewagą nad innymi tego typu kursami. To dzięki systematycznym spotkaniom z mentorami, jesteś wstanie uzyskac odpowiedź na palące problemy związane z Twoją organizacją, nie z randomowymi case study. Wsparcie mentorów odbywa się w systemie mentor: grupa na Zoom, wcześniej ustalamy termin spotkania na specjalnej, zamkniętej grupie



Mentorzy

Bartosz Ferenc
Sembot

Jego główną umiejętnością jest budowanie biznesów. Robi to doskonale i wręcz seryjnie. Sembot, Materace dla Ciebie, iWare i masę innych projektów. To właśnie on zobaczy Wasze firmy i oceni je pod kątem wielu aspektów

Wojciech Mróz
Alpha Capital Group

Wojciech Mróz - współpracował z ponad 300 małymi i średnimi spółkami w ramach swojej spółki doradczej www.alpha-capital.pl. Jest współzałożycielem fundacji Everest. Organizuje co roku www.biegfirmowy.pl, w którym brało udział już ponad 10000 osób z ponad 1000 firm. Przez ostatnie 4 lata zarządzał marketingiem i sprzedażą w spółce TestArmy i Testarmy CyberForces w wyniku czego spółka doszła od zera do ponad 1 mln sprzedaży miesięcznej. Ze średnio rocznym wzrostem 847% zajęła 18 miejsce w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Aktualnie odpowiada za sprzedaż w spółce Kodilla.pl w którą jest zaangażowany jako anioł biznesu od 2015 roku. Wojciech jest alumnem programu The Leadership Academy for Poland (center-for-leadership.org) i pełni funkcję teaching assistant w programie Advanced Leadership Program.

Superskill: leadership, finanse, business development

Mateusz Warcholiński
Brainhub

Mateusz na codzień zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii rozwoju firmy Brainhub, specjalizującej się w budowaniu epickich aplikacji webowych i mobilnych w oparciu o JS (Node.js, React.js i wiele innych) dla klientów z całego świata. Od 2009 roku jego pasją jest budowanie innowacyjnych startupów o globalnym zasięgu. Jego specjalność to także szeroko pojęta sprzedaż oraz inbound marketing.

Superskill: Budowanie produktów/firm od zera, opanowywanie chaosu na różnych frontach (interdyscyplinarne umiejętności: sales, marketing, projektowanie produktów)

Maciej Wilczyński
niezależny konsultant

Maciej Wilczyński, konsultant, analityk i wykładowca akademicki - na codzień pracuje w globalnej firmie doradczej oraz wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu .Pracuje głównie w digitalu i nowych technologiach, zwłaszcza w przedsiębiorstwach typu software-as-a-service. Pracował na projektach dla największych graczy z sektora TelCo, E-commerce/retail, banking/insurance oraz airline, zarówno w Polsce, jak i w Europie zachodniej.

Studentów uczy zarządzania strategicznego, marketingu, sieci i modeli biznesowych oraz badań rynku.
Ekspert Ministerstwa Rozwoju i Technologii w kwestiach Przemysłu 4.0 w ramach platformy szkolącej sektor MŚP.
Specjalizuje się w pricingu, monetyzacji produktów, modelach biznesowych oraz badanich konsumenckich. Założyciel internetowej agencji badawczej Mispie oraz pierwszego w Polsce charytatywnego panelu badawczego Badam Pomagam; obecnie rozwija Valueship - platformę do zarządzania wartością w firmach SaaS.

Mateusz Tarczyński
Woodpecker

Współwłaściciel oraz CEO Woodpecker.co sp. z o.o., dostarczającej software do automatyzacji sprzedaży, posiadającej ponad 3000 klientów z 73 krajów. Seryjny przedsiębiorca, który rozwinął i sprzedał dwie firmy. 13 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów IT. Pasjonat niebanalnego marketingu, skutecznego zarządzania i budowania produktów.

Maciej Aniserowicz
Devstyle/Slowbiz

Jego największym atutem jest budowanie rozproszonego zdalnego zespołu. Do perfekcji dopracował odzyskiwanie czasu m.in przez mądre delegowanie. To właśnie w tej kwestii doradzac będzie podczas programu naszym kursantom.

Tomasz Duda
Ladder.io

Współzałożyciel Growth Engine,spółka została sprzedana Ladderowi w styczniu 2018. Obecnie pracuje w Ladderze jako Director of Growth, odpowiedzialny za strategię wzrostu, egzekucję, generowanie leadów, strategie i audyty dla klientów. Wcześniej pełnił rolę Director of People, zatrudnił ponad 30 marketingowców, przeprowadził setki 1on1ów z zespołem i wdrożył OKRy w Ladderze. Związany z marketingiem internetowym od 6 lat.

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla firm, które nie przekroczyły 150 tysięcy netto przychodu miesięcznie
  • Dla przedsiębiorców, którzy mają problemy “samotnych żeglarzy” czyli nie mają z kim konsultować pomysłów
  • Dla osób, które mają ambicję stworzyć
    fajne miejsce pracy i rozpoznawalną markę

Dla kogo nie jest ten kurs?

  • Dla osób, które są na dalszym etapie rozwoju działalności niż 150 tysięcy złotych przychodu (content dopasowaliśmy do nieprzekraczających tego pułapu)
  • dla niechcących się zmieniać i twierdzących, że ich organizacje nie potrzebują wsparcia mentorskiego

Co zawiera ten kurs?

  • Dostęp do mentorów
  • Dostęp do materiałów dodatkowych (checlisty)
  • Nagrania kursu (ponad 6h kursu)

Zapisz się na kurs teraz!

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

FAQ
Czy jeżeli kurs mi się nie przyda mogę poprosić o zwrot?

Tak, każdemu kursantowi przysługuje 30 dniowa gwarancja, liczona od dnia wyjścia kursu. Jeżeli kurs nie spełni Twoich oczekiwań zwrócimy Ci 100% kwoty. Nie musisz podawać powodów, chociaż konstruktywny feedback zawsze w cenie.

Jak odbywają się spotkania z mentorami?

Ustalamy daty spotkań z mentorami i ogłaszamy je na zamkniętej grupie, do której dostęp mają wyłącznie osoby, które zakupiły kurs. Spotkanie odbywa się na Zoom-ie, więc nie musisz nigdzie przyjeżdżać. Mentorzy omawiają Wasze biznesy, nie pracujemy na wirtualnych case-ach

Jakiego rodzaju materiały dodatkowe otrzymujemy kupując kurs?

Kurs zawiera checklisty oraz listę pytań, które musi sobie zadać każdy founder pracując nad odpowiednimi modułami naszego kursu.

Kiedy rozpoczyna się program

Rozpoczęcie programu nastąpi we wrześniu, dokładnie 10 września. Wtedy też będzie można skorzystać z lekcji. Lekcje z mentorami będą ustalane na bieżąco poprzez zamkniętą grupę do której otrzymasz dostęp w ciągu kilku godzin od zaksięgowania Twojej wpłaty

Czy kurs jest wyłącznie w formie video?

Nie, video to tylko jedna z opcji. Wiemy jak bardzo jesteś zapracowany, dlatego prócz video, dajemy dostęp do wszystkich materiałów w postaci audio. Teraz możesz się uczyć biegając, odkurzają czy podczas podróży do pracy.