Marketing i Biznes E-commerce Wywiad z Anetą Wawrzyniak (Raben Group) – Nasi Klienci mogą skupić się na tym co dla nich najważniejsze

Wywiad z Anetą Wawrzyniak (Raben Group) – Nasi Klienci mogą skupić się na tym co dla nich najważniejsze

Wywiad z Anetą Wawrzyniak (Raben Group) – Nasi Klienci mogą skupić się na tym co dla nich najważniejsze

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Przede wszystkim chciałem pogratulować całej firmie Raben wsparcia East Biz, to chyba najlepsza e-commercowa konferencja w Polsce! Przy okazji powiedź co kieruje strategią grupy Raben, iż tak chętnie wchodzicie w wspieranie inicjatyw handlu elektronicznego?

Dziękuję, a „chyba najlepsza e-commercowa konferencja w Polsce” zmienię na „na pewno najlepsza e-commercowa konferencja w Polsce”.

Grupa Raben 5 lat temu otworzyła drzwi dla e-przedsiębiorców i wspiera ten kanał sprzedaży nie tylko oddając swoje magazyny, ale także promując dobre inicjatywy, które mają wpływ na jego rozwój. Dzięki rozwojowi technologii zakupy online stały się możliwe z każdego miejsca na ziemi i  my jako firma usługowa dla handlu musimy na bieżąco śledzić wszystkie trendy, aby móc naszym Klientom proponować najdogodniejsze rozwiązania, a nic tak nie sprzyja dobrej współpracy, jak dialog i wzajemne wsparcie.

Logistyka w e-commerce

To nie logistyka, a źle zaplanowana logistyka może mieć negatywny wpływ na powodzenie całego biznesu. Jeśli już na starcie nie przewidzimy wszystkich zależności pomiędzy dostawą a wysyłką towaru, to niekoniecznie meta będzie sukcesem.

Logistyka w e-commerce, dość nielubiany temat, ciężki i obok kwestii prawnych, potrafiący wysypać w prosty sposób cały biznes?

To nie logistyka, a źle zaplanowana logistyka może mieć negatywny wpływ na powodzenie całego biznesu. Jeśli już na starcie nie przewidzimy wszystkich zależności pomiędzy dostawą a wysyłką towaru, to niekoniecznie meta będzie sukcesem.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Dlatego też przed uruchomieniem projektu opracowujemy procesy magazynowe, które dostosowujemy do rodzaju asortymentu (inaczej proces będzie wyglądał dla AGD, inaczej dla kosmetyków), do rodzaju dostaw (jeśli dostawy są pod konkretne zamówienia uruchamiamy tzw. fast-track), do dziennej liczby zamówień (przy setkach paczek dziennie włączamy kompletowanie zleceń w systemie multiorder, planujemy odpowiednie linie pakowania) itd.

    Na każdym etapie definiujemy tzw. „wąskie gardła procesu” i szukamy rozwiązań optymalizacyjnych. Dobra logistyka – to część sukcesu.

    Logistyka w e-commerce

    Na etapie planowania e-biznesu mało kto myśli o takich sprawach jak powierzchnia pod rosnący wraz ze sprzedażą zapas towaru, czy choćby wybór odpowiednich kartonów do pakowania. Wiele osób, które uruchamiają e-sprzedaż nie zdaje sobie sprawy, że odpowiednio zaplanowany proces logistyczny, w którym możemy zarządzić zleceniami jedno – i wielopozycyjnymi ma znaczenie dla terminowości dostaw.

    Logistyka to element obsługi posprzedażowej, to tutaj możemy zwrócić uwagę klienta, pokazać wyższość naszego biznesu nad niedojrzałymi tworami. Dlaczego w takim razie tak wiele osób lekceważy logistykę?

    W łańcuchu sprzedaży internetowej logistyka znajduje się pomiędzy wyborem przez konsumenta produktów w sklepie internetowym a dostarczeniem gotowej przesyłki przez kuriera. Właściciele e-biznesów skupiają się zatem na wyborze odpowiedniej platformy sklepowej, która umożliwi ich klientom szybkie i łatwe złożenie zamówienia oraz firmy kurierskiej, która terminowo dostarczy wszystkie przesyłki – to  oczywisty klucz do sukcesu sprzedażowego w e-handlu.

    Na etapie planowania e-biznesu mało kto myśli o takich sprawach jak powierzchnia pod rosnący wraz ze sprzedażą zapas towaru, czy choćby wybór odpowiednich kartonów do pakowania. Wiele osób, które uruchamiają e-sprzedaż nie zdaje sobie sprawy, że odpowiednio zaplanowany proces logistyczny, w którym możemy zarządzić zleceniami jedno – i wielopozycyjnymi ma znaczenie dla terminowości dostaw.

    Na etapie rozmów handlowych wyjaśniamy wszystkie te kwestie i świadomy Klient  najczęściej oddaje nam ogniwo o nazwie „logistyka”.

    Logistyka w e-commerce

    Jako Grupa Raben jesteście wstanie zdjąć cały proces obsługi posprzedażowej – powierzchnia magazynowa, wysyłka do klienta. Jak outsourcing takich procesów może poprawić ogólne funkcjonowanie biznesu?

    Oddanie całego procesu zarządzania produktem i wysyłką „w ręce” operatora logistycznego zdejmuje z właściciela  sklepu internetowego wiele obowiązków i problemów, które zaczynają pojawiać się w momencie rozwoju sklepu i wzrostu sprzedaży.

    Dzięki outsourcingowi logistycznemu e-przedsiębiorca nie musi burzyć kolejnej ściany w swoim garażu, żeby zrobić miejsce dla nowych produktów, nie musi pakować paczek do 2.00 w nocy, bo nagle ich liczba zwiększyła się dwukrotnie, nie musi z pełną torbą przesyłek pukać do drzwi kuriera, bo ten po te paczki nie przyjedzie.

    Logistyka w e-commerce

    Te wszystkie problemy przejmujemy na siebie my – to my gwarantujemy elastyczny model składowania, dostosowując miejsce w magazynie pod różnorodny asortyment, to my zarządzamy stanem magazynowym produktów, to my planujemy zatrudnienie pod zwiększoną sprzedaż i piki poniedziałkowe, to my prowadzimy ewidencję opakowań i to my kontaktujemy się  z firmami kurierskimi.

    Jakie ma to przełożenie na e-biznes ?  Nasi Klienci mogą skupić się na tym co dla nich najważniejsze, czyli na zwiększaniu sprzedaży i prowadzeniu jedynie raportów wyrażanych w PLN lub w każdej innej walucie.

    Logistyka w e-commerce

    Czy dużo Waszych klientów wysyła towar poza granice Polski, czy jest to może wciąż margines transakcji?

    Nasi Klienci mają określone profile swojej działalności – obok Klientów, którzy ze względu na oferowany asortyment skupiają się na rynku polskim (np. AGD – gdzie koszt transportu przykładowej pralki do Włoch mógłby przekroczyć wartość produktu), mamy Klientów, dla których głównymi odbiorcami są mieszkańcy zachodniej Europy. Do tej drugiej grupy Klientów należą głównie podmioty zagraniczne, dla których Polska jest atrakcyjnym miejscem dla magazynowania i pakowania paczek.

    Partnerem merytorycznym jest EastBiz.

    Aneta Wawrzyniak jest prelegentem EastBiz.

    eastbiz_2016_baner_300x300_3

     

    Czytaj również:

    https://marketingibiznes.pl/e-commerce/wywiad-z-pawlem-fornalskim-iai-s-a-nie-mam-ambicji-byc-szefem-wszystkich-szefow-w-100-spolkach

    Wywiad z Tomaszem Dziobiakiem – aż 70% ludzi nie otworzy maila od Ciebie

    Wzięłam rozwód z naiwnością – czyli pierwszy eksluzywny wywiad z Barbarą Stawarz po prawie rocznej podróży

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl