97% e-sklepów widzi przyszłość branży w różowych kolorach

Shopalike przeprowadził sondaż na grupie 100 e-sklepów położonych w 13 europejskich krajach. Ponad 80% ankietowanych pochodziło z branży modowo-obuwniczo-tekstylnej (58%) oraz wnętrzarskiej (26%), więc trzeba wziąć pod uwagę, ze wyniki są raczej niemiarodajne dla sklepów e-commerce zajmujących się handlem artykułami innego rodzaju. 33% badanych posiadało w swoim asortymencie ponad 10 tysięcy produktów, a 20% mniej niż jeden tysiąc.

90% zapytanych właścicieli sklepów w sposób pozytywny ocenia sytuację panującą na rynku e-commerce w swoim kraju. 31% jest z niej zadowolona, a 56% umiarkowanie zadowolona. Zapytani o dalszy rozwój rynku e-commerce w 97% przypadków widzą przyszłość w różowych kolorach. 19% ocenia ją bardzo optymistycznie, 52% zaś optymistycznie.

Największą barierą utrudniającą prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest obecność dużych międzynarodowych graczy, którzy dysponują olbrzymią przewagą w walce z mniejszymi konkurentami. 78% zapytanych ocenia zagrożenie płynące ze strony korporacji jako umiarkowanie znaczące, znaczące lub bardzo znaczące.

Co ciekawe, aż 62% uważa, że niska popularność zakupów online wśród konsumentów jest barierą utrudniającą prowadzenie e-commerce. Niestety dane nie są rozbite na poszczególne kraje, więc nie wiadomo czy ta opinia podzielana jest równo przez sprzedawców pochodzących ze wszystkich rejonów Europy, czy może kilka krajów zawyża/zaniża tę średnią. Niestety próba jest i tak zbyt mała, żeby dane rozbite na kraje były wiarygodne. 48% ankietowanych widzi trudności technologiczne jako przeszkodę w rozwoju branży e-commerce.
Co najbardziej zniechęca konsumentów do robienia zakupów online?

Tradycyjnie już brak fizycznego kontaktu z przedmiotami. 81% zapytanych właścicieli wskazuje właśnie na tę cechę zakupów e-commerce jako ich największą wadę w oczach potencjalnych klientów. Z czego 19% uważa ją za bardzo znaczącą. Po 72% e-sklepów uważa, że do zakupów najbardziej zniechęcają konsumentów problemy z bezpieczeństwem płatności oraz brak odpowiedniej komunikacji ze sklepem przed dokonaniem płatności. 69% z kolei widzi problem w braku komunikacji po dokonaniu płatności przez klientów.

89% właścicieli e-sklepów uważa, że rynek e-commerce w ich kraju podąża za trendami obecnie panującymi w branży. 70% z pytanych zamierza w przeciągu najbliższych 3 lat wprowadzić w swoich sklepach innowacyjne metody płatności oraz zaznaczyć swoją obecność zarówno w kanałach online jak i offline. Około 65% planuje inwestycje w nowe metody dostawy oraz korzystanie z Big Data. Tylko 37% myśli o wykorzystaniu chatbotów.

256 tys. transakcji na sekundę w Dzień Singla

Chiński odpowiednik Amazonu, Alibaba sprzedał towar o wartości 25 miliardów dolarów podczas obchodzonego w Chinach 11 listopada dnia Singla. Data ta składa się z czterech jedynek, które symbolizują samotność. Tego dnia prawie półtora miliarda osób z całego świata skorzystało z dochodzących do 90% przecen w chińskim gigancie e-commerce.

25 miliardów stanowi 39% wzrost przychodów w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz pokazuje zwycięstwo Chińczyków nad Czarnym Piątkiem, podczas którego w zeszłym roku sprzedawcy zgarnęli 3 miliardy dolarów. W wyprzedaży brało udział 140 tysięcy marek, z czego 60 pochodziło spoza Kraju Środka.

Amazon otwiera Centrum Logistyki pod Szczecinem

W Kołbaskowie znajdującym się pod Szczecinem zostało właśnie otwarte Centrum Logistyki Amazonu. Gigant w przeciągu 3 najbliższych lat zapewni w nim miejsca pracy dla tysiąca osób. Obiekt kosztował ponad 400 milionów dolarów i jest najnowocześniejszym budynkiem korporacji powstałym na terenie Starego Kontynentu.

Centrum będzie zajmowało się rozsyłaniem przesyłek małogabarytowych, takich jak książki, czy niewielki sprzęt elektroniczny.

Mateusz War

Multiscreening zyskuje na popularności w Polsce

Zgodnie z badaniem IRKCenter przeprowadzonym na grupie tysiąca osób coraz więcej polskich klientów sklepów e-commerce korzysta z kilku urządzeń zanim zdecyduje się dokonać zakupu online. Rano użytkownik może przeglądać ofertę sklepu na smartfonie jadąc autobusem, wieczorem zaś wrócić do sklepu w celu dokonania zakupu przedmiotu, który spodobał mu się kilkanaście godzin wcześniej. Już 76% polskich Internautów w ten sposób kupuje w sieci.

Wynika z tego, że znalezienie odpowiednich sposobów na atrybucję poszczególnych urządzeń w procesie zakupowym stanie się niedługo filarem umożliwiającym przeprowadzenie sprawnych akcji marketingowych.

Zwiększenie czasu ładowania strony o jedną sekundę zmniejsza o 20% szansę na dokonanie zakupu przez danego użytkownika, dlatego też właściciele e-sklepów muszą zadbać o szybkość ładowania swoich witryn. 

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Elivo

mail: michal@elivo.pl
telefon: 695 069 430
strona www: http://elivo.net/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Elivo jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Elivo liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Polecane Artykuły