Prasówka e-commerce #41 60% Francuzów dałoby kurierowi dostęp do domu

12.09.2017 AUTOR: Radek Borzym

Niemalże 80% polskich sklepów e-commerce wykorzystuje Facebooka jako narzędzie promocyjne

Zgodnie z badaniem E-commerce Standard 2017, w którym wzięły udział 122 polskie e-sklepy, 79% e-commerce korzysta z Facebooka w celu promowania swojej działalności. 43% wykorzystuje do tego Instagrama, 39% Google+, a 33% YouTube’a. Łącznie, aż 97% wszystkich polskich sklepów e-commerce korzysta z mediów społecznościowych po to, aby reklamować swoją działalność. Ponad połowa z nich wspomaga swój biznes  korzystając z płatnych postów.

Polskie sklepy e-commerce coraz więcej wysiłku inwestują w przystosowywanie swoich stron do potrzeb użytkowników mobilnych. 63% z nich ma przygotowaną dedykowaną wersję swojej strony dla tych, którzy chcą kupować za pomocą smartfona,lub tabletu. Prawie jedna trzecia posiada własną aplikację mobilną. Częściej własną aplikację mają duże, niż małe sklepy (42% do 19%).

Do końca 2017 roku wartość polskiego e-commerce może wynieść 40 miliardów złotych. 70% wszystkich internetowych sklepów przyniosło swoim właścicielom zysk netto.

37% e-sklepów zamierza w najbliższym czasie podjąć krok zmierzające do polepszenia doświadczeń klientów odwiedzających ich witryny. 35% chce skorzystać z możliwości jakie oferuje Big Data, tyle samo zamierza zwiększyć różnorodność oferowanych produktów.   

Prawie 60% Francuzów dałoby kurierowi dostęp do swojego mieszkania

B2C Europe zapytała 1000 respondentów z Wielkiej Brytanii, Holandii i Francji o ich opinię na temat różnych nowych form dostawy zamówień internetowych. Okazało się, że 58% mieszkańców Francji nie miałoby problemów z jednorazowym udostępnieniem swojego mieszkania dla dostarczającego im paczkę kuriera, jeżeli miałoby to usprawnić proces dostawy. Tylko 36% Brytyjczyków i co czwarty Holender zdecydowałoby się na ten krok.

Ponad 60% Francuzów dałoby kurierowi dostęp do bagażnika swojego samochodu, żeby ten mógł umieścić w nim paczkę. Zaledwie jedna trzecia Anglików oraz Holendrów zgodziłaby się na to samo.

88% mieszkańców Francji zainteresowanych jest możliwością dostawy produktów za pomocą paczkomatów. 64% Wyspiarzy oraz 53% Holendrów uważa tę formę doręczania jako atrakcyjną.

Brexit utrudnił brytysjkim sklepom e-commerce znajdowanie pracowników

Właściciele znajdujących się w tym kraju sklepów zaczynają narzekać na trudności w znalezieniu rąk do pracy. Wcześniej około 15% wszystkich brytyjskich pracowników magazynów i osób trudniących się logistyką pochodziło z krajów EU. Wraz ze zmniejszeniem napływu nowych imigrantów coraz więcej e-sklepów musi zatrudniać Brytyjczyków. Stopa bezrobocia jest najniższa w kraju od lat 70-tych.

Dzięki tej sytuacji nastąpił wzrost pensji dla pracowników, tak i imigrantów, jak i osób urodzonych w Wielkiej Brytanii.

E-commerce rośnie w Szwecji

Od 2013 roku sektor e-commerce w Szwecji rośnie z zawrotną szybkością. Przez cały ten okres wzrost nigdy nie spadł poniżej 7%, a w 2015 roku osiągnął swoją najwyższą wartość wynoszącą 12%. Przez cztery lata wartość rynku zwiększyła się aż o 45%.  Do końca tego roku e-commerce w tym skandynawskim kraju będzie wart 11.5 miliarda euro, czyli prawie 49 miliardów złotych.

Wzrost spowodowany jest zmianami nastawienia konsumentów, coraz większa liczbą usług, które decydują się na uruchomienie swoich internetowych sklepów oraz poprawą warunków ekonomicznych panujących w kraju.

Sprzedaż internetowa w Media Markt oraz Saturnie wzrosła o 33%

W porównaniu do roku ubiegłego e-sprzedaż obu tych sieci sklepów należących do grupy Ceconomy wzrósła o jedną trzecią. Powodem wzrostu ma być przyjęcie przez grupę strategii polegającej na współdziałaniu sklepów stacjonarnych i internetowych. E-handel obecnie stanowi około 10% całej sprzedaży Ceconomy.

Nowa strona e-commerce podbija Chiny

Yanxuan oficjalnie wystartowała w kwietniu 2016 roku, chociaż wcześniej funkcjonowała jako wersja beta. Ta chińska witryna e-commerce specjalizuje się w sprzedawaniu produktów gospodarstwa domowego dla młodych mieszkańców miast. Jej sloganem jest „Lepsze życie wcale nie musi być drogie”.

W sklepie można dokonać zakupu ponad 7 tysięcy przedmiotów, głównie wyposażania kuchennego, tekstyliów oraz produktów do pielęgnacji włosów i cery. Witryna ma być zainspirowana japońskim sklepem internetowym MUJI, które sprzedaje podobny towar.

Yanxuan dzięki bezpośrednim umowom z producentami, które eliminują pośredników oferuje niższe ceny za produkty niż te, które można znaleźć w innych sklepach. Ekipa witryny jest zaangażowana w proces doboru towarów, które będą sprzedawana za pośrednictwem platformy. Tylko produkty, które wcześniej zostały zaakceptowane mogą się znaleźć w Yanxuan. Część sprzedawanych przedmiotów projektowana jest bezpośrednio przez pracowników zatrudnionych przez sklep.

Już po pół roku od oficjalnego startu wielkość sprzedaży serwisu osiągnęła 60 milionów dolarów, a 30 milionów osób zarejestrowało się jako użytkownicy portalu.

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Elivo

mail: michal@elivo.pl
telefon: 695 069 430
strona www: http://elivo.net/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Elivo jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Elivo liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail