Marketing i Biznes E-commerce Prasówka e-commerce #28 Amazon kupuje Whole Foods Market za 13,7 mld dolarów

Prasówka e-commerce #28 Amazon kupuje Whole Foods Market za 13,7 mld dolarów

Prasówka e-commerce #28 Amazon kupuje Whole Foods Market za 13,7 mld dolarów

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Dlaczego klienci rezygnują z usług sklepów?

Badanie przeprowadzone przez Sapio Research dla Zates/Zebra Technologies pokazało, w jaki sposób zachowują się klienci sklepów i co może sprawić, że zrezygnują oni z usług danej firmy. Z raportu wynika, że sklepy wystawiają na próbę cierpliwość klientów. Niezależnie od tego, czy zakup ma miejsce w sklepie stacjonarnym, czy też internetowym, liczy się czas. W kanale offline 70% kupujących deklaruje, że może poczekać w sklepie na informację o dostępności produktu maksymalnie 5 minut, a 30% klientów nie zaczeka dłużej niż 2 minuty. W kanale online zachowanie kupujących jest podobne. Jeśli chodzi o zakupy spożywcze, to 26% respondentów będzie szukało zamiennika produktu, jednak 30% osób kupujących wyposażenie domów oraz 31% klientów sklepów z odzieżą zrezygnowałoby z zakupu lub poszukałoby innego sklepu. W przypadku artykułów wyposażenia domu, z powodu braku towaru na stanie sklepy tracą do 33% sprzedaży, a w przypadku odzieży – do 31%.

Klienci dają przeważnie e-sklepom trzy szanse. Aż 78% klientów przyznaje, że gdy dostawa się opóźnia lub będzie niekompletna maksymalnie trzy razy, może to spowodować, że zrezygnują oni z usług sklepu. 31% kupujących zaakceptuje tylko jedną wpadkę.

PostNL

Jak Amazona postrzegają polscy klienci?

PwC przeprowadziło analizę dotyczącą postrzegania sklepu Amazon. W badaniu uczestniczyło ponad 24 tysiące klientów z 32 państw, w tym z Polski. Obecnie na stronie amerykańskiego giganta kupuje regularnie 13% ankietowanych Polaków. 33% z nich stwierdza, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne, odkąd zaczęło kupować na Amazonie. 26% ankietowanych rodaków sprawdza ceny produktów na badanej platformie, globalnie robi to 47% osób. 17% polskich klientów rzadziej odwiedza inne sklepy online, odkąd zaczęło kupować towary w sklepie Amazonu, a 11% zaczyna proces zakupowy od szukania produktu właśnie na tym portalu.

PostNL

Amazon kupuje Whole Foods Market za 13,7 mld dolarów

Jak można przeczytać w informacji prasowej podanej przez Amazon, firma zapłaci 42 dolary za każdą akcję Whole Foods Market, co daje łączną kwotę 13,7 mld dolarów. Transakcja będzie sfinalizowana w drugiej połowie tego roku, a spółką nadal będzie kierował jej założyciel John Mackey. Dodatkowo nie zostanie zmieniony adres siedziby firmy, która nadal pozostanie w Austin w Teksasie. Whole Foods to założona w 1980 roku sieć sklepów spożywczych z żywnością organiczną, która obecnie liczy 465 sklepów w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, a jej przychody ze sprzedaży w 2016 roku wyniosły 15,7 mld dolarów.

Ponad połowa polskich internautów raz w miesiącu robi zakupy online

Tak wynika z raportu przygotowanego przez PwC „Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu?”. Badanie pokazuje, że w Polsce nadal najpopularniejszą metodą dokonywania zakupów jest droga tradycyjna, czyli w sklepach stacjonarnych. W ten sposób zakupy robi codziennie 26% ankietowanych, a 18% robi to raz w tygodniu.

Wzrasta jednak ilość transakcji dokonywanych w Internecie. 57% respondentów robi zakupy online raz w miesiącu, 23% raz na tydzień, a 4% przyznaje się, że zdarza się im kupować różne produkty codziennie. Rośnie też rola urządzeń mobilnych, które biorą udział w procesie transakcji, jednocześnie jednak osoby ankietowane zauważają, że przeszkodami w tego typu zakupach są wielkość ekranu (40%), a także brak stron dostosowanych do urządzeń mobilnych (26%). Jeśli chodzi o inspirację, to wiedzę o produktach i ich cenach czerpiemy z porównywarek cenowych (tak odpowiedziało 35%), zaraz potem z przybliżonym wynikiem pojawiają się strony marek oraz firm, a na końcu klienci podają media społecznościowe. Głównym czynnikiem wpływającym na wybór produktu nadal pozostaje cena, takiej odpowiedzi udzieliło 61% ankietowanych.

PostNLAmazon będzie chciał sprzedawać auta w Europie

Informację tę potwierdził Christoph Möller, szef europejskiego oddziału Amazon, a firma już rekrutuje pracowników. W chwili obecnej pierwsze testy trwają we Włoszech, gdzie marka oferuje niewielką ofertę modeli Fiat Chrysler, ale to dopiero początek, firma chce bowiem rozszerzyć działalność na inne kraje, przede wszystkim na Wielką Brytanię. W USA Amazon już jest aktywny na rynku samochodowym. Nie sprzedaje jednak pojazdów, a umożliwia zapoznanie się ze zdjęciami oraz specyfikacją praktycznie wszystkich modeli. Jak widać, gigant ma swoje pomysły na kolejne rynki.

PostNL

PostNL uruchamia usługę, która ułatwi dostawę kwiatów online

Holenderski operator PostNL uruchomił usługę Flora@Home, jaka skierowana jest do właścicieli firm, które chcą sprzedawać online świeże kwiaty i inne rośliny. Wszystko po to, aby wspierać rosnącą sprzedaż internetową produktów świeżych. Już na początku roku wprowadzono usługę, która pozwala dostarczać produkty mrożone i artykuły spożywcze. Okazuje się, że to dobry ruch, gdyż rynek ten jest wart rocznie około 30 mld euro. Jak dotąd nie było sprzedawców, którzy oferowali możliwość zakupu roślin online, a dzięki Flora@Home ma się to zmienić. Oferta skierowana jest do sprzedawców z Holandii, Belgii oraz Luksemburgu. Najważniejsze, że samo rozwiązanie i integracja są dla sprzedawców bezpłatne.

PostNL

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Temat mailingu, obok którego subskrybent nie przejdzie obojętnie. 7 sposobów jak go stworzyć

 

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl