Marketing i Biznes E-commerce Prasówka #9. Allegro wprowadza nowe zasady tworzenia miniatur, ikea rozwija kanał sprzedaży online, Komisja Europejska walczy z nieuczciwymi praktykami e-commerce.

Prasówka #9. Allegro wprowadza nowe zasady tworzenia miniatur, ikea rozwija kanał sprzedaży online, Komisja Europejska walczy z nieuczciwymi praktykami e-commerce.

Prasówka #9. Allegro wprowadza nowe zasady tworzenia miniatur, ikea rozwija kanał sprzedaży online, Komisja Europejska walczy z nieuczciwymi praktykami e-commerce.

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polska

Allegro wprowadza nowe zasady tworzenia miniatur

Od 1 lutego 2017 roku największy portal aukcyjny w Polsce, czyli Allegro, wprowadza nowe zasady tworzenia miniatur zdjęć, które wyświetlają się przy każdej aukcji. Każda zmiana wprowadzana przez serwis budzi wiele kontrowersji, podobnie jest też i w tym przypadku. Jednak tym razem sprzedawcy, którzy nie dostosują się do nowych zasad, mogą liczyć się z tym, że ich oferty pojawią się na niższych pozycjach wyszukiwania.
Zmiany zostały zapowiedziane już w lipcu ubiegłego roku, ale to właśnie kilka dni temu wprowadzono ostatnie modyfikacje.

Nowe możliwości dla sprzedających to przede wszystkim:

• dodawanie zdjęć w rozdzielczości 2560×2560 pikseli;
• możliwość zmiany zdjęcia podczas trwania oferty.

Sprzedający z ofertami niespełniającymi wymogów czytelności zdjęć, otrzymują upomnienia i ostrzeżenia. Po kilku ostrzeżeniach i braku zmiany zdjęcia takie oferty będą usuwane.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Nowe zdjęcia muszą spełniać szereg wymogów, między innymi:

    • być przedstawione na białym tle, bez dodatkowych elementów;
    • na zdjęciach może występować model/modelka;
    • na zdjęciu nie mogą widnieć napisy oraz logotypy;
    • w przypadku sprzedaży wirtualnych kuponów czy kodów, na zdjęciu powinno być tylko logo lub nazwa, bez dodatkowych tekstów.

    Więcej szczegółów znajdziecie na blogu dla sprzedawców: https://dlasprzedajacych.allegro.pl/zdjecia

    Ikea

    IKEA rozwija kanał sprzedaży online

    Sklep internetowy IKEA ewoluuje. Początki pozwalały robić zamówienia przy pomocy telefonu lub maila, w chwili obecnej sprzedawca mebli i produktów do wystroju domów i mieszkań zdecydował się na kolejne zmiany.
    W grudniu 2016 roku otwarty został kolejny punkt odbioru zamówień, tym razem w Opolu. Od 1 lutego skorzystać z tej funkcji mogą również mieszkańcy innych miast, w których znajdują się sklepy IKEA, czyli Warszawy, Gdańska, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Poznania, Bydgoszczy i Łodzi. Przedstawiciele szwedzkiej sieci dają jasno do zrozumienia, że już wkrótce z usługa ta będzie dostępna także dla klientów pochodzących z innych miast.
    W chwili obecnej online można zamówić meble oraz niezbędne do ich funkcjonowania akcesoria, czyli zawiasy, szuflady, oświetlenie. Usługa nadal nie pozwala na zakup mniejszych artykułów i wyposażenia, np. szklanek, pościeli itp. Koszt dostawy mebli wraz z ich wniesieniem wynosi 139 zł. Jest to jednak cena wyjściowa, może się ona bowiem zmienić w zależności odległości od sklepu oraz wagi mebli. Warto zwrócić uwagę, że koszt dostawy do punktów odbioru, czyli w systemie Click and Collect, wynosi 99 zł.


    Tesco Scan&Shop już w Polsce

    Z początkiem lutego 2017 roku, sieć marketów Tesco wprowadzi w Polsce usługę Scan&Shop. Pierwszym sklepem, który będzie mógł skorzystać z nowinki, będzie krakowska placówka przy „Kapelance”.
    Pierwszym krajem, w którym wypróbowano usługę, były Węgry. Następnie wprowadzano ją i testowano ją między innymi w Czechach i na Słowacji. Samo rozwiązanie ma pozwolić klientom na łatwiejsze, szybsze zakupy, a przy okazji umożliwić łatwą kontrolę wydatków. Jak to działa? Po wejściu do sklepu osoba kupująca może zabrać ze sobą przenośny skaner, którym może zeskanować kody kreskowe produktów wkładanych do koszyka. Dzięki temu łatwo sprawdzi listę towarów oraz sumę, którą musi zapłacić przy kasie. Zakupy w ten sposób można zrobić też za pomocą aplikacji mobilnej, która zastępuje sklepowy skaner. Nowy sposób zakupów będzie też współdziałał z kartą lojalnościową sieci Tesco.

    Świat

    Komisja Europejska kontra złe praktyki e-commerce

    W czwartek, 2 lutego, Komisja Europejska ogłosiła trzy odrębne śledztwa, które dotyczą między innymi cen sprzedaży produktów, praktyk monopolistycznych oraz blokad regionalnych. Komisja ma zamiar ocenić, czy kupujący transgranicznie klienci mogą w pełni cieszyć się z zakupów. Badania dotyczą przede wszystkim zakupów gier wideo, elektroniki użytkowej oraz możliwości rezerwacji online pokoi w hotelach i pensjonatach.
    Wstępne wyniki dotyczące handlu transgranicznego były podawane wcześniej. Wynika z nich, że restrykcje i blokady klientów z innych krajów są czymś normalnym. Geoblokowanie i inne podobne praktyki uderzają bezpośrednio w klientów, którzy muszą korzystać z innych punktów zakupu, co zwykle skutkuje wyższymi cenami. Według komisarzy zasiadających w KE, e-commerce ma dawać klientom większy wybór towarów i usług, a także umożliwiać zakupy ponad granicami, niezależnie od tego, z jakiego kraju pochodzą.
    Pod lupę wzięto między innymi Valve Corporation, czyli właściciela słynnego sklepu Steam. Pojawiło się bowiem przypuszczenie, że umowy z wydawcami gier PC, między innymi Bandai Namco, Capcom Focus Homer, Koch Media oraz ZeniMax, doprowadziły do geoblokowania klientów z krajów wspólnoty, przez co nie mogli oni zakupić gier za mniejszą cenę, z innych krajów członkowskich.
    Śledztwa będą też przeprowadzane wśród producentów elektroniki użytkowej oraz operatorów turystycznych, którzy porozumiewali się pomiędzy sobą i ustalali ceny zależne od narodowości konsumenta oraz kraju, który zamieszkuje.

    Ta prasówka dla e-commerce powstała dzięki wsparciu:

     

        

     

    Czytaj również:

    https://marketingibiznes.pl/e-commerce/prasowka-8-newsy-ze-swiata-e-commerce-nowe-przepisy-w-e-handlu-sprzedaz-cross-border-wartosc-rynku-e-commerce-w-rumunii

    Czy marketerzy nadążają za zmianami? Raport: Nowa rola marketingu

    https://marketingibiznes.pl/e-commerce/jak-zwiekszyc-sprzedaz-na-allegro-poradnik-dla-poczatkujacych-i-zaawansowanych

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl