Marketing i Biznes E-commerce Naszym celem jest 2-krotny wzrost i obroty roczne przekraczające 100 mln złotych

Naszym celem jest 2-krotny wzrost i obroty roczne przekraczające 100 mln złotych

Naszym celem jest 2-krotny wzrost i obroty roczne przekraczające 100 mln złotych

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W pierwszej kolejności chciałem Ci pogratulować Paweł, wejście nowego inwestora to bardzo ważny moment, tym bardziej, że nie oszukujmy się inwestowanie w sklepy internetowe nie jest w Polsce powszednie. Powiedz proszę jakie nastroje panują z tego tytułu w ekipie bdsklepu?

Bardzo dziękuję za gratulacje. Z ogromną przyjemnością odbieram je w imieniu całego Zespołu. To przede wszystkim ludziom, którzy tworzą bdsklep.pl należą się ogromne brawa. W tym miejscu chciałbym całej ekipie serdecznie podziękować za zaangażowanie i ogromną pracę, którą wspólnie wykonaliśmy. Jak się pewnie domyślasz, nastroje panują doskonałe. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że stanęliśmy przed ogromną szansą. Zwłaszcza, że pozyskanie inwestora na tak trudnym i wciąż rozwijającym się rynku e-commerce, nie należy do najłatwiejszych.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Czy z racji pozyskania nowego kapitału, myślicie o poszerzeniu swojego zespołu? Jeżeli tak to jakich kompetencji poszukujecie?

    Obecnie prowadzimy rekrutacje na kilka stanowisk: od obsługi klienta, poprzez handel i marketing po specjalistów IT. Bardzo ważne jest dla nas utrzymanie jakości naszej pracy przy tej dynamice rozwoju, który sobie zaplanowaliśmy. Równie ważne jest też aby stale budować relacje z Producentami i Dystrybutorami, stąd też intensywne poszukiwania kompetencji w obszarze Business Developmentu. Serdecznie zapraszam do kontaktu każdego kto chciałby dołączyć do naszej ekipy.

    Dokładnie w tym roku przypada 10 rocznica powstania bdsklep.pl, więc jak widać, droga do „sukcesu” była dosyć długa. Sklep startował na rynku jako pierwszy tego typu e-commerce w Polsce i wyrósł na bazie doświadczeń z handlu tradycyjnego. Sama decyzja wejścia do sprzedaży internetowej to był duży krok milowy. Potem było kilka lat zbierania doświadczeń w każdym z obszarów handlu internetowego. Jednym z kluczowych momentów była inwestycja w technologię oraz rozwój logistyki. Pozwoliło to nam rozwinąć skrzydła i skupić się na budowaniu stabilnego modelu biznesowego.

    Gdy media rozpisują się o sukcesie, widać tylko zawrotne nagłówki „sukces”, „zwycięstwo”, jednak należy pamiętać, iż Wy swoją pozycję budowaliście latami, możesz mi powiedzieć Paweł jakie były kamienie milowe aby stworzyć taką organizację jak Wasza?

    Dokładnie w tym roku przypada 10 rocznica powstania bdsklep.pl, więc jak widać, droga do „sukcesu” była dosyć długa. Sklep startował na rynku jako pierwszy tego typu e-commerce w Polsce i wyrósł na bazie doświadczeń z handlu tradycyjnego. Sama decyzja wejścia do sprzedaży internetowej to był duży krok milowy. Potem było kilka lat zbierania doświadczeń w każdym z obszarów handlu internetowego. Jednym z kluczowych momentów była inwestycja w technologię oraz rozwój logistyki. Pozwoliło to nam rozwinąć skrzydła i skupić się na budowaniu stabilnego modelu biznesowego. Istotnym obszarem naszej działalności jest też rozwijany od kilku lat system współpracy z dużymi markami i producentami.

    mmd

    W większości przypadków na pewno środków finansowych na rozwój. Do pewnego etapu e-commerce jest całkiem prosty i zyskowny. Natomiast zwiększanie wolumenów sprzedaży to pojawienie się dodatkowych nakładów, z którymi nie każdy się liczy. Nagle trzeba bowiem wynająć magazyny, zatrudnić dodatkowych pracowników, kontraktować zakupy, inwestować w kolejny sprzęt i urządzenia. I w tym momencie zaczyna brakować skali, która daje rentowność. Bez wsparcia finansowego  na tym etapie, wielu sprzedawców jest zmuszona zrobić krok wstecz, wracając niemalże do punktu wyjścia lub wręcz zamknąć swoje biznesy.

    Jak myślisz, czego małym sklepom internetowym brakuje, żeby skalować swoje e-commercowe biznesy, czemu zaledwie promil opuszcza strefę „garażową” i rozwija swój biznes?

    W większości przypadków na pewno środków finansowych na rozwój. Do pewnego etapu e-commerce jest całkiem prosty i zyskowny. Natomiast zwiększanie wolumenów sprzedaży to pojawienie się dodatkowych nakładów, z którymi nie każdy się liczy. Nagle trzeba bowiem wynająć magazyny, zatrudnić dodatkowych pracowników, kontraktować zakupy, inwestować w kolejny sprzęt i urządzenia. I w tym momencie zaczyna brakować skali, która daje rentowność. Bez wsparcia finansowego  na tym etapie, wielu sprzedawców jest zmuszona zrobić krok wstecz, wracając niemalże do punktu wyjścia lub wręcz zamknąć swoje biznesy. Jedynym opłacalnym modelem okazuje się bowiem ten przysłowiowy „garaż”. Niestety e-commerce w Polsce wciąż jest na etapie rozwoju, a chętnych do inwestowania w tym obszarze jest jeszcze bardzo mało. Wszystkim właścicielom sklepów internetowych życzę wytrwałości w budowaniu swoich biznesów i przede wszystkim odwagi do tego aby „sięgać dalej”.

    Jestem przekonany, że każdy handlujący w sieci może odnaleźć solidne podstawy, które pozwolą mu na rozwijanie swojego biznesu. Oczywiście, żadne książki i artykuły nie zastąpią doświadczenia zbieranego latami i tutaj rynek wciąż jest niezagospodarowany. Mam na myśli fakt, że prawdziwych kompetencji e-commercowych cały czas jest za mało jak na dynamikę rozwoju branży.

    Jak oceniasz wiedzę polskiego e-commerce, czy nie jest tak, że poza paroma eventami, osoba, która handluje w sieci nie ma skąd czerpać inspiracji i profesjonalnego know-how?

    Nie mogę się z tym całkowicie zgodzić. Patrząc z perspektywy kilku lat, pojawiło się bardzo dużo naprawdę wartościowych portali i blogów piszących o e-commerce. Jestem przekonany, że każdy handlujący w sieci może odnaleźć solidne podstawy, które pozwolą mu na rozwijanie swojego biznesu. Oczywiście, żadne książki i artykuły nie zastąpią doświadczenia zbieranego latami i tutaj rynek wciąż jest niezagospodarowany. Mam na myśli fakt, że prawdziwych kompetencji e-commercowych cały czas jest za mało jak na dynamikę rozwoju branży. Sami na co dzień spotykamy się z tym problemem prowadząc rekrutację. Dlatego też ważne jest aby budować wiedzę i umiejętności wewnątrz zespołu. W naszym przypadku takie podejście doskonale się sprawdza i daje bardzo dobre efekty. Warto także korzystać z doświadczeń innych i nie bać się tego, aby dzielić się swoją wiedzą.

    Wróćmy może kilkanaście lat wstecz. Pamiętasz co Cię skłoniło do wejścia do rzeki zwanej handlem elektronicznym? Czy było to zaplanowane działanie, a może kompletny przypadek?

    Jak to często bywa w życiu, fakt, że trafiłem do e-commerce, to suma zbiegów okoliczności, ale przede wszystkim odwaga w podejmowaniu decyzji. Moja ścieżka rozpoczęła się kiedy jeszcze pracowałem jako typowy „zakupowiec” w dużej sieci RTV/AGD. Jednym z najważniejszych wyzwań jakie wtedy się pojawiło, było odnalezienie się we współpracy z całkowicie dla mnie obcym kanałem sprzedaży internetowej. Niejako z konieczności zacząłem się więc interesować całym rynkiem elektronicznym, jego specyfiką i sposobem funkcjonowania. Zaangażowanie w tym obszarze zaowocowało propozycją objęcia w firmie funkcji Dyrektora sklepów internetowych. Potem dosyć szybko pojawiła się oferta z bdsklep.pl, z której nie mogłem nie skorzystać. I w bdsklep.pl e-commerce „pochłonął” mnie już całkowicie:).

    IMG_0640

    Białystok, piękne miasto, chociaż nie należące do największych w Polsce. Czy myślisz, że w dobie Internetu nie ma znaczenia czy jesteś ze stolicy, czy może ze stolicy Podlasia, czy sukces e-sklepu nie jest ograniczony geolokalizacyjnie?

    Białystok to rzeczywiście wyjątkowe miasto na mapie naszego kraju. Szczególnie jeżeli chodzi o mentalność ludzi w nim mieszkających. Ogromne serce do nauki i pracy, odwaga w szukaniu swojej drogi i cierpliwość, a poza tym pogoda ducha niespotykana nigdzie indziej w Polsce – to typowy białostocczanin. Stąd też mnóstwo ciekawych projektów, które z sukcesami rozwijają się od lat. Mamy tutaj zarówno znane w Polsce sklepy internetowe (poza bdsklep.pl również m.in.: DrTusz, Koszulkowo, Selkar, Kontri, TaniaKsiążka, Nowa Farmacja), firm programistycznych czy agencji marketingowych. Od 3 lat w Białymstoku funkcjonują też Studia Podyplomowe z kierunkiem „Marketing Internetowy” z najlepszą kadrą w Polsce. Białystok to też jedna z najciekawszych konferencji e-commerce w Polsce – EastBiz. Jak widać, sukces nie zależy od lokalizacji. Sukces zależy od ludzi i ich zaangażowania, a w Białymstoku jest ich bardzo dużo.

    Biuro_04_[web]

    Jesteście przedsiębiorstwem innowacyjnym, ale też jako bdsklep.pl na pewno nie jesteście najwięksi pod kątem liczby pracowników. Nie obawiasz się, że wzrost zatrudnienia spowoduje, że będziecie bardziej „korporacyjni”, tym samym nieco wolniejsi, mniej innowacyjni?

    Zawsze w takich sytuacjach pojawiają się różne obawy. Obecnie bdsklep.pl to ponad 70 osób zatrudnionych w kilku działach. Natomiast nasz plan zakłada zwiększenie obsady do prawie 150 osób już w 2017 roku. Te zasoby wymagają oczywiście wprowadzenie pewnych „korporacyjnych” procedur, natomiast nie widzę zagrożenia związanego z tym, że nagle nasza sprawność operacyjna spadnie. Wciąż opieramy bowiem nasz biznes na wypracowanych przez lata procesach oraz doświadczonej kadrze. Oczywiście procesy wciąż optymalizujemy, a kadrę szkolimy, tak aby osiągać jak najlepszą wydajność i efektywność.

    Niezmiennie od kilku lat powtarzam, że przyszłość e-commerce to sprawna logistyka, eksperckość i wyjątkowy customer-experience. Sprzedawcy, którzy umiejętnie połączą te elementy lub wykształcą unikalną wartość z nimi związaną będą się rozwijać szybciej i lepiej niż konkurencja.

    Czy są jakieś szczególne trendy w obecnym e-commerce, które są wstanie zrewolucjonizować internetowe zakupy?

    Niezmiennie od kilku lat powtarzam, że przyszłość e-commerce to sprawna logistyka, eksperckość i wyjątkowy customer-experience. Sprzedawcy, którzy umiejętnie połączą te elementy lub wykształcą unikalną wartość z nimi związaną będą się rozwijać szybciej i lepiej niż konkurencja. Sama technologia mocno warunkuje rozwój handlu internetowego i wręcz wymusza na sklepach kierunki ich działania. Wszechobecny już mobile, smartwatche, Amazonowe Echo, to tylko przykłady tego, że e-commerce w przyszłości będzie głownie zapleczem logistycznym, a konsument jedynie sporadycznie będzie zamawiał swoje ulubione produkty poprzez kontakt z witryną internetową. Zastąpią ją polecenia głosowe czy też proste urządzenia one-click. Ważne więc będzie to, aby zapewnić stałą dostępność produktów oraz szybką i bezproblemową dostawę.

    IMG_2748

    Robicie grubo ponad 100 tysięcy transakcji rocznie, powiedź proszę jaka jest metodyka na logistykę takiego wolumenu, jak sobie radzicie z tak dużą sprzedażą?

    Naszą największą przewagą od lat jest inwestowanie we własne zasoby magazynowe oraz doskonalenie procesów związanych z obsługą zamówień i wysyłek. Współpracujemy też z większością dostępnych na rynku operatorów logistycznych co umożliwia nam dynamicznie zarządzać całą operacją. Przeniesienie ciężaru wysyłek z jednej firmy kurierskiej na drugą jest jedynie kwestią kilku kliknięć. Pozwala to również optymalnie dopasowywać rodzaj paczki,  jej wielkość, czy też zawartość do strumienia odbioru zamówień. Nie sposób też pominąć w tym miejscu faktu, że nie mamy prawie żadnej rotacji jeżeli chodzi o kadrę. Konsekwentnie budujemy kompetencje, które dają nam pewność jakości, której oczekują od nas nasi klienci.

    Pawle, na same zakończenie zapytam czego Ci życzyć w nadchodzącym bdsklepowym czasie?:)

    Najważniejsze czego teraz można nam życzyć to to, aby nie zabrakło nam energii i żeby wciąż nam się chciało :).

    Natomiast wiem, że stworzyliśmy bardzo mocny i zaangażowany zespół. Stąd też jestem spokojny o to, że stając przed nowym wyzwaniem, poradzimy sobie doskonale. Jak już wcześniej wspomniałem, Białystok to miasto wspaniałych ludzi, pełnych serca i wiary w to co robią. Sukces jest więc pewien :).

    Partnerem wywiadów na temat e-commerce jest marketizator.pl. Marketizator jest narzędziem służącym do optymalizowania współczynnika konwersji w sklepie internetowym.

    logo-marketizator-header-retina

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl