Opis produktu jest nie tylko ważnym elementem marketingowym, ale także jednym z kluczowych składników decyzji zakupowej klienta. Nie ma znaczenia, jaką branżę e-commerce reprezentujesz. Istotne jest to, w jaki sposób zarekomendujesz produkt, który efektywnym przekazem pokona konkurencję. Poznaj pięć skutecznych metod przedstawienia własnego biznesu  i… sprzedawaj! Najlepiej już dziś.

Wartościowy content często porównywany jest do dźwigni sprzedaży firmy. Twój klient musi zmierzyć się z poszczególnymi etapami sprzedaży, aby sfinalizować transakcję:

etap wprowadzania (zbieranie informacji o misji marki),

etap negocjacji (poznawanie oferty marki, produktów lub usług),

etap  budowania relacji (związek oparty na solidnym fundamencie – następuje sprzedaż).

Opis produktów znajduje się przy etapie negocjacji, kiedy klient rozważa podjęcie odpowiedniej decyzji i oczekuje twojej pomocy. Odpowiednio zaprojektowany przekaz ma nie tylko pomóc zauważyć markę, ale przede wszystkim zatrzymać potencjalnego odbiorcę  i zbudować długotrwałą, intensywną relację.

Jak dobrze uwodzić, aby nie dać się uwieść?

SHORT TIPS:

NIE ŚCIEMNIAJ

Pamiętaj, że kłamstwo ma krótkie nogi. Wszystkie zabiegi, które zastosujesz w celu wyolbrzymienia czy niepotrzebnego zachwalania produktu, mogą zaszkodzić. Podejmując decyzję o zakupie, odbiorca obdarza cię zaufaniem, a ty stajesz się wiarygodnym partnerem biznesowym. Dowody znajdziesz w negatywnych opiniach, komentarzach i recenzjach, które pozostawiają niezadowoleni oraz rozczarowani klienci. Buduj tylko szczere relacje, a związek przetrwa.

WYJDŹ NAPRZECIW

Nigdy nie zakładaj, że twój klient doskonale wie, czego szuka i co tak naprawdę jest mu potrzebne. Rzadko wie. Warto więc przedstawić swoją markę w taki sposób, aby zostać ekspertem i przeprowadzić potencjalnego szczęśliwca przez wszystkie etapy zakupowe. Przykładem prowadzonej w ten sposób sprzedaży jest marka L’Oréal. Przy wyborze określonego produktu masz możliwość dopasowania go do własnych potrzeb i gustów, udzielając odpowiedzi na wygenerowane automatycznie pytania. Na końcu formularza pojawia się odpowiedni produkt wraz z jego pełnym opisem i numerem katalogowym. Warto zwrócić uwagę na zachowanie odpowiednich proporcji tekstu, grafiki i kolorów oraz przycisków wzywających do działania (call to action).

opis produktów

źródło: www.lorealparis.pl

opis produktów

źródło: www.lorealparis.pl

Przy zakupie farby do włosów pojawia się ekspert „z krwi i kości”, co jeszcze bardziej buduje zaufanie i wiarygodność marki. Dostępność, wygoda i spełnienie potrzeb – kto by nie kupił?!

PISZ Z GŁOWĄ

Nie sztuką jest opisać walory estetyczne czy zasady użytkowania danej rzeczy. Twój tekst ma sprzedawać. Efektywnie sprzedawać. Postaw na sprawdzone rozwiązania i przede wszystkim:

  • Opisuj krótko i zrozumiale. Odbiorcy nie interesuje historia produkcji, nudne parametry czy twoje własne odczucia. Staraj się być subiektywny i dopasować język do klienta. Zwróć uwagę na użyteczność oferowanych towarów i pokaż je.
  • Skup się na wprowadzeniu i zakończeniu. Badania pokazują, że chętniej zapamiętujemy informacje zawarte na początku oraz na końcu komunikatu. To właśnie tam umieść nośne słowa kluczowe (ale z głową!) i pokaż te cechy produktu, które odróżniają go od konkurencji. Zachowaj odpowiednią kolejność podawania treści. Nie wyróżniaj ceny w pierwszych zdaniach, bo pewne jest, że klient nie przeczyta dalszej części.
  • Unikaj powtórzeń. Pokaż bogactwo swojego języka. Stosuj synonimy znanych wyrazów, nie przesadzaj z przymiotnikami (stylowy, elegancki, najlepszy…). Unikaj tych samych zwrotów, bo dasz do zrozumienia, że nie wiesz, o czym piszesz. Nie bój się wspomnieć o sukcesach swojej marki, wręcz przeciwnie: zaprezentuj jej moc.

Przykład złej praktyki: Produkt pierwszej jakości, który zdobył nagrodę publiczności. Niezwykłe wyróżnienie świadczy o wysokiej jakości naszego produktu.           

Przykład dobrej praktyki: Jakość naszego produktu została doceniona przez konsumentów. Nagroda publiczności to niezwykłe wyróżnienie, z którego jesteśmy dumni.

    • Formatuj tekst. Odpowiednio przygotowany tekst to połowa sukcesu. Użycie wybranej formy słów eksklamacyjnych, które wzbudzają emocje u odbiorcy (pogrubienia, wykrzyknienia, kolorystyka), musi być dobrze przemyślane. Potencjalny klient nie może poczuć się przytłoczony nadmiarem i przerostem przekazu. Minimum treści, maksimum słów.
    • Bądź kreatywny. Nie kopiuj, nie wklejaj. Bądź sobą. Przyciągnij oryginalnym stylem i niesztampowym myśleniem. Wybierzesz jogurt czekoladowy czy aksamitną konsystencję czekoladowego smaku? Smacznego!

NIE TYLKO TREŚĆ, ALE TEŻ FORMA

Pamiętaj, że przedstawiając własny produkt, sprzedajesz siebie. Zastanów się, w jaki sposób chcesz się pokazać? Forma przekazu i sposób podania informacji przyciągają uwagę odbiorców. Posłuż się atrakcyjnym obrazkiem, który wzbogaci opis produktu. Oczywiście, nie unikaj tabel            z rozmiarami odzieży czy wyliczeniami wkładek do butów, ale dodaj do opisu coś od siebie. Wprowadź klienta w swój własny świat i zaintryguj.

opis produktów

ZAPROŚ DO DZIAŁANIA

Każdy opis produktu jest tak naprawdę zaproszeniem do wspaniałej przygody. Potencjalny odbiorca musi znać wszystkie korzyści, dzięki którym podejmie decyzję i, razem z tobą, wyruszy w zakupową podróż.

Kiedy zaprojektujesz już wrażenia, zajmij się marzeniami. To najlepsze, co klient może od ciebie dostać.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/e-commerce/opisy-produktow-6-najczesciej-popelnianych-bledow

Generowanie leadów dla opornych

Polecane Artykuły