Marketing i Biznes E-commerce Historia sukcesu firmy Szkla.com

Historia sukcesu firmy Szkla.com

Historia sukcesu firmy Szkla.com

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Założona w 2004 roku firma Szkla.com S.A jest obecnie liderem w internetowej sprzedaży soczewek kontaktowych oraz okularów na terenie Europy Środkowo-­Wschodniej. Spółka, która posiada w 100% polski kapitał kontroluje również jedne z największych sklepów branży optycznej na Węgrzech, Litwie, w Czechach oraz Słowenii. Przedsiębiorstwo planuje także ekspansję na rynki państw Europy Zachodniej takie jak: Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy, Francja oraz Włochy. Sklep internetowy Szkla.com posiada w swojej bazie już ponad 100 tysięcy stałych klientów, zaś w ofercie firmy znajduje się ponad 4 miliony produktów.

Nisza rynkowa to idealny pomysł na e-commerce

Początkowo sklep Szkla.com nie był czołowym projektem wspólników Jacka Młodawskiego i Mateusza Matuli. Głównym źródłem ich dochodów była wówczas firma Inetmedia S.C., zajmująca się między innymi marketingiem internetowym oraz pozycjonowaniem stron www. Pomysł na biznes związany z soczewkami kontaktowymi pojawił się u wspólników podczas pobytu w Irlandii. Po wnikliwej analizie tamtejszego rynku e-commerce, zdecydowali się zaryzykować i odtworzyć podobny model biznesu w Polsce.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Soczewki były wówczas produktem bardzo niszowym oraz stosunkowo drogim, ponieważ polscy optycy stosowali narzuty powyżej 100 procent wartości. Mimo wszystko, był to niedoceniony segment e-commerce, w który warto było zainwestować. Soczewki, jako produkt łatwy w transporcie, z długim terminem ważności i z dużymi perspektywami obniżek cen w porównaniu z tradycyjnymi salonami optycznymi, miał olbrzymi potencjał sprzedażowy. Gdy w 2004 roku wspólnicy zakładali sklep Szkla.com, ich kapitał początkowy wynosił zaledwie tysiąc złotych. Za te pieniądze wynajęli małe biuro na terenie krakowskiej fabryki. Pracowali niemalże bezustannie, dzięki czemu udało im się stworzyć sklep internetowy w zaledwie dwa tygodnie. Dobre pozycjonowanie sprawiło, że w ciągu siedmiu dni znalazł się on na pierwszym miejscu w różnych wyszukiwarkach pod hasłem „szkła kontaktowe”. Początki biznesu Młodawskiego i Matuli nie były jednak łatwe, bowiem na początku większość opiniotwórczych blogów i forów e-commerce podawała witrynę Szkla.com jako przykład przedsięwzięcia, które nie ma szans na powodzenie z uwagi na małą grupę docelową. Ostatecznie po kilku latach okazało się, że sprzedaż soczewek w Polsce wzrosła wielokrotnie, zaś większość użytkowników kupuje je właśnie przez Internet.

    foto pixabay

    Szeroki wybór produktów i niskie ceny, czyli klucz do sukcesu

    Poziom sprzedaży poprzez witrynę Szkla.com zaczął się podnosić dopiero w roku 2008. Aby jeszcze pogłębić sukces, przedsiębiorcy zdecydowali się na zwiększenie środków przeznaczonych na reklamę. Dzięki ścisłej współpracy z renomowanymi firmami, takimi jak Bausch&Lomb, Alcon, Johnson&Johnson, Zeiss, Cooper Vision i inni, Szkla.com S.A. stało się oficjalnym dystrybutorem produktów nie tylko dla prywatnych klientów, ale także salonów optycznych. Firma rozwija się także w innych krajach europejskich. W 2015 spółka przejęła dużą platformę sprzedażową Lecka.si – lidera sprzedaży soczewek kontaktowych w Słowenii. Sklepy internetowe firmy Szkla.com działają także we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Litwie, Hiszpanii oraz na Węgrzech. Jacek Młodawski ma nadzieję, że w ciągu kilku najbliższych lat uda się wejść także na rynki w Holandii, Szwecji oraz Norwegii. Klientów przyciąga między innymi niższą ceną, którą osiąga między innymi dzięki niskiemu podatkowi VAT na soczewki. Stawka opodatkowania wynosi w Polsce 8 proc., podczas gdy przykładowo w Niemczech jest to aż 19 procent. Firma dba również o poziom obsługi i dobrą logistykę. Kilka lat temu stworzyła kolejne centrum logistyczne oraz magazyn soczewek kontaktowych w miejscowości Koper – przy granicy z Chorwacją i Włochami. To działanie pozwoliło uruchomić chorwacką i włoską wersję strony internetowej, co wiąże się z szybszym wysyłaniem zamówień do sąsiednich krajów.

    Przede wszystkim inwestycje

    W 2013 roku spółka poszerzyła ofertę o okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne sprzedawane przez stronę Kodano.pl. Spółka dba również o pozytywny wizerunek, który kreuje poprzez liczne wydarzenia, w czasie których Klienci mają możliwość darmowego zbadania wzroku oraz zakupu produktów w promocyjnych cenach. Inwestuje także w innowacyjne technologie, takie jak wirtualne przymierzanie okularów dostępne po wgraniu własnego zdjęcia. Przedsiębiorstwo oferuje również program lojalnościowy, dzięki któremu klienci mogą otrzymać aż 10% zniżki.

    Z zadowoleniem obserwujemy ożywienie na rynku sprzedaży okularów przez Internet. Wśród Klientów powoli zanika bariera, związana z obawą ewentualnego niedopasowania oprawek. Dzięki dużym magazynom i sprawnej logistyce oferujemy Klientom możliwość szybkiego zwrotu lub wymiany. Efekt skali umożliwia nam również ciągłe obniżanie cen, które już w tym momencie są znacznie niższe niż w sklepach stacjonarnych – zdradza Jacek Młodawski, współwłaściciel firmy. – Liczymy na to, że kupowanie okularów przez Internet stanie się w niedalekiej przyszłości tak popularne jak ma to miejsce w krajach zachodnich.

    Firma Szkla.com S.A. jest obecnie liderem w swojej branży. Spółka zakończyła rok 2014 obrotami na poziomie 55 mln złotych. Witryna Szkla.com to największy w Polsce sklep z soczewkami kontaktowymi, który może się pochwalić również największymi magazynami i najszybszą wysyłką. Spółka cieszy się olbrzymim zaufaniem klientów, o czym świadczy ponad 29 000 (99%) pozytywnych opinii na Opineo.pl. W 2010 roku witryna Szkla.com zajęła także pierwsze miejsce w rankingu sklepów internetowych Money.pl i Wprost w kategorii Internet Standard.

    Czytaj również: 

    Mikropłatności w e-biznesie. Szybkość i wygoda

    https://marketingibiznes.pl/marketing/do-e-platnosci-jeden-krok

    https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/rozmowa-z-mateuszem-kurleto-gdy-jest-pot-krew-i-lzy-nie-potrzeba-lukru-tylko-swiadomosci-ze-nie-jestes-sam

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl