#20 Prasówka e-commerce – Co minutę na Allegro sprzedaje się 13 książek

25.04.2017 AUTOR: Michał Bąk

3 miliony złotych za CDP.PL

cdp.pl - e-commerce

Topmall za 3 miliony złotych nabywa prawa ochronne do znaku towarowego CDP.pl w Polsce, prawa z rejestracji Znaku Towarowego na terenie Unii Europejskiej, prawa do domeny internetowej – cdp.pl oraz geezmo.pl, autorskie prawa majątkowe oraz prawa zależne do Layoutu strony internetowej cdp.pl oraz geezmo.pl, treści umieszczonych na przedmiotowych stronach internetowych, Corporate Identity – zasady stosowania znaku towarowego w zakresie i na polach eksploatacji określonych w umowie, licencję na korzystanie z platformy softwarowej zapewniającej obsługę sklepu. Umowa zakładała płatność za powyższe elementy do 21 kwietnia 2017 roku. Warto przypomnieć, że 100% udziałów w Topmall ma Spółka Admassive Group, czyli obecnie Merlin Group.

Sprzedaż ta odbiła się jednak na klientach, którzy zakupili w cdp.pl swoje produkty. W piątek pojawiły się bowiem głosy, że konsumenci stracą swoje „wirtualne półki”, na których przechowują gry, filmy, ebooki. Według maila rozsyłanego do kupujących mieli oni 9 dni na pobranie wszystkich zakupionych dotychczas produktów. Po dość ostrej reakcji klientów sklepu w kanałach social media, cdp.pl wycofało się z tego pomysłu, informując, że wiadomości zostały wysłane przypadkowo i powinny trafić tylko do wąskiej, wybranej grupy klientów.

Co minutę na Allegro sprzedaje się 13 książek

allegro - e-commerce

Allegro chwali się liczbą sprzedawanych na portalu książek. W samym 2016 roku poprzez tę platformę klienci zakupili 6,9 miliona egzemplarzy. Dobrym znakiem jest to, że pomimo spadku ilości ofert, których obecnie jest 8,5 miliona, a było 10,2 miliona, sprzedaż nadal rośnie. Jednym z czynników tego stanu rzeczy jest zmniejszenie się liczby księgarni w Polsce. 69% wszystkich aukcji pochodzi od księgarzy i dystrybutorów. Najczęściej sprzedawane są książki nowe, używane to mniej niż 1/3 całego wolumenu. Książki na Allegro kupuje 51% kobiet i 49% mężczyzn. Jak rok wcześniej, co minutę sprzedawanych jest 13 egzemplarzy.

81% internautów korzysta z programów lojalnościowych

 

kekemeke - e-commerce

Z badania przeprowadzonego na zlecenie 2take.it wynika, że aż 81% internautów korzysta z programów lojalnościowych, z czego 74% deklaruje używanie do tego celu plastikowej karty lojalnościowej, niewiele ponad 30% korzysta z opcji internetowej lub posługuje się kuponami promocyjnymi. Najmniejszym zainteresowaniem według raportu cieszą się aplikacje, których używa tylko 19% klientów. Ponad 2/3 badanych osób stwierdziło, że programy zachęcają do kolejnych zakupów, a opinię przeciwną wyraziło 24% ankietowanych. W badaniu znaleźć można jeszcze ciekawostki dotyczące zakupów i poleceń. 50% kobiet kupuje kosmetyki pod wpływem opinii znajomych i bliskich, dla porównania robi to tylko 15% mężczyzn. W przypadku smartfonów jest już inaczej. Tutaj przewagę mają mężczyźni -16,8% do 8,8% kobiet.

Poczta Polska wyda 400 milionów rocznie na inwestycje związane z logistyką

poczta polska - e-commerce

 

Nowa strategia rozwoju Poczty Polskiej na lata 2017-2021 zakłada inwestycje rzędu 400 milionów złotych rocznie na działania związane z obsługą rynku e-commerce oraz koordynację logistyki dla handlu międzynarodowego. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia. Jednym z głównych powodów działań jest wycofanie się z walki z Pocztą Polską głównego konkurenta, czyli InPostu. Dodatkowo odrzucone zostały plany upublicznienia spółki, obecne w poprzedniej strategii, co oznacza, że firma pozostanie w 100% Spółką Skarbu Państwa.

Świat

Amazon szuka 1300 magazynów w całej Europie

amazon - e-commerce

Amerykański gigant ecommerce szuka 1300 małych magazynów, które umiejscowione są w pobliżu dużych miast. Magazyny te mają obsługiwać etap „ostatniej mili”, który często jest najważniejszy w realizacji zamówień. Dzięki temu, że magazyny położone są w pobliżu dużych miast, ułatwi to wykonanie dostaw „premium” dla użytkowników Amazon Prime. 40% tych klientów wydaje rocznie ponad 1000 euro na zakupy na platformie. Dla porównania, tylko 8% konsumentów, którzy nie są w programie, wydaje podobne kwoty. Ostatnia mila to najważniejsza część procesu zakupowego, o której zapomina wiele e-sklepów. To właśnie sposób, w jaki do klienta dociera przesyłka, ma ogromny wpływ na jego odczucia i ocenę całej transakcji.

Ecommerce w Holandii wart ponad 20 miliardów w 2016 roku

 

e-commerce w Holandii

 

Według EcommerceWiki oraz thuiswinkel.org w 2017 roku wartość ecommerce w Holandii wzrośnie z obecnych 20 milionów do 24 milionów euro. Wpływ na to ma między innymi dostęp do Internetu, który posiada 94% mieszkańców tego kraju. Co ciekawe, z 20 milionów wydanych online, 75% to zakupy usług, wycieczek i ubezpieczeń. Badania pokazują, że transakcji dokonało ponad 15 milionów klientów, a średnia wielkość pojedynczego koszyka wynosiła 116 euro. W holenderskim Chamber of Commerce zarejestrowane są 32 tysiące e-sklepów, ale mówi się, że ich liczba na tym rynku przekracza ponad 50 tysięcy. 26% Holendrów kupuje w sklepach zagranicznych i ceni sobie zakupy między innymi na Zalando oraz Amazon.

Prasówka powstaje dzięki:

Czytaj również:

Prasówka biznes #3 – Czy karta moja biedronka okazała się sukcesem?

Prasówka startupy i innowacje #5 – Uber znów ma kłopoty!

Najpierw Merlin, teraz Matras, czyli co gryzie branżę księgarską

Do góry!

Polecane artykuły

07.11.2019

Kontrolki – rzeczy, które musisz mierzyć ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam