COPYWRITING – JAK DOBRZE PISAĆ?

27.04.2016 AUTOR: Paulina Żmijowska

W dobie nieustającego rozwoju grafiki i reklamy interaktywnej może się wydawać, że słowo traci na wartości. Nic bardziej mylnego – sukces sprzedaży rozpoczyna się od sprawnego i dobrze przygotowanego komunikatu. Tekst niesie za sobą moc przekuwania wizji w marzenia i tylko od Ciebie zależy, jak ją wykorzystasz.

Czy może być coś gorszego dla copywritera niż niemoc twórcza? Sytuacja, w której siadasz z gorącą kawą, uśmiechem na twarzy i myślą: no, teraz wam pokażę! A czas mija. Sekundy, minuty, godziny i nic nie płodzisz! Nic! Nieznośna pustka, która powoduje obawę, że wszystko, co wartościowe, zostało już napisane, a tobie zostało tylko odgrzewanie kotletów.
Tak? Niekoniecznie!
Przyjrzyj się kilku prostym zasadom, które pozwolą ci zachwycać treścią potencjalnych odbiorców.

SHORT TIPS:

1.ZNAJDŹ WSPÓLNĄ DROGĘ

Każdy tekst, który kierujesz do klienta, jest zaproszeniem do rozpoczęcia wspólnej wędrówki. Czeka was wiele przygód, ale tylko wzajemne, dobre relacje, pozwolą osiągnąć zamierzone cele. Aby zrozumieć swojego kompana, musisz przede wszystkim poznać jego potrzeby i pragnienia. Myśleć jak on. Dobry copywriter wie, że najważniejsze są skrupulatne przygotowania.

Tak, aby niczego nie zapomnieć w podróży:

– kiedy masz z góry określony temat, zrób wcześniejszy research rynku. Sprawdź, co inni piszą w danej dziedzinie, jak kształtują się poszczególne statystyki oraz co mówią specjaliści. Wykorzystaj zebrane materiały, aby stworzyć wartościowy content.
– jeśli nie masz narzuconych odgórnie treści, rusz głową. Poszukaj inspirujących informacji, wiadomości czy relacji z podróży. Nie zapominaj jednak, gdzie i dla kogo piszesz.

Wszystkie przygotowanie wcześniej informacje pozwolą ci zaoszczędzić cenny czas w momencie tworzenia tekstu. Będziesz mógł spokojnie planować szczegóły wyprawy, zamiast wciąż zastanawiać się, gdzie wyruszyć.

copywriting

2.POPROSZĘ O DAWKĘ EMOCJI

Każda podróż wiąże się z emocjami, których nie sposób uniknąć. Radość z poznawania nowych rzeczy, napięcie i adrenalina powodują, że reagujemy w określony sposób. Podobnie jest z tekstem. Odpowiednio zaplanowany schemat komunikatu i słowa, które używasz, stanowią pomost w sukcesie sprzedaży produktu lub usługi.
Jak wywołać rumieńce na twarzy kompana?
zaintryguj nagłówkiem, na którego zwrócenie uwagi masz ok. 2 sekund!
Nagłówek stanowi wstęp do danego problemu lub tematu artykułu. Dobry nagłówek powinien być spersonalizowany i zawierać bezpośredni zwrot do odbiorcy, który jest twoim celem poprzez np.
pytania: jak? (jak pisać, jak tworzyć, jak sprzedawać), co? (co myślisz, co chciałbyś dostać) etc.
Każdy autorski pomysł jest na wagę złota, dlatego coraz częściej spotkać można ciekawe, niejednoznaczne (a zaciekawiające!), nagłówki.
Co ty na to, gdyby tekst o copywritingu, który właśnie czytasz, zatytułować:

Zrób to sprawnie swoją ręką – pisz i sprzedawaj!

A teraz odpowiedz sobie na pytanie: Kto by się nie skusił na jego przeczytanie?
No właśnie.

Nie zapomnij także, że w momencie, kiedy postawisz już szkielet tematu, musisz zwrócić uwagę na:

*możliwości produktu,
*wyjaśnienie problemu (po lekturze tekstu, czytelnik nie może mieć żadnych wątpliwości),
*korzyści z zakupu (ile straci, kiedy nie zdecyduje się na wspólną podróż).

3.POSTAW NA JAKOŚĆ I WARTOŚĆ

Nie kończ podróży przez wybór skrótów: kopiuj i wklej. Twoja wędrówka od początku do końca musi być w pełni wartościowa. Opatrz tekst dobrą, najlepiej autorską grafiką. Nie powielaj utartych schematów i wybranych standardów, ale kreuj własną rzeczywistość. Każdy copywriter jest artystą, od którego zależy przedstawienie, forma i przekaz dzieła. Obojętnie czy tworzysz treści typowo reklamowe, scenariusze, artykuły tematyczne lub pozycjonujące: weź głęboki kip kalm i nie przestawaj dreptać w poszukiwaniu nowych, nieznanych ścieżek, biorąc po drodze swojego klienta. Współtowarzysza.

copywriting

Czytaj również:

7 pomysłów na contentową petardę

Sposoby na konwersję z e-mail marketingu

Do góry!

Polecane artykuły

07.07.2020

Skaner – dlaczego warto po niego ...