McDonald’s wycofał się ze sponsorowania igrzysk olimpijskich

Amerykański potentat z rynku fast-foodów miał być sponsorem olimpijskim aż do 2020 roku, jednak brand wycofał się z tej deklaracji.

Umowa i warunki „separacji” objęte są tajemnicą. Oficjalne stanowisko Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego wyraża pełne zrozumienie dla decyzji marki.

Do tej pory McDonald’s znajdował się w dość ekskluzywnym gronie patronów Igrzysk Olimpijskich. Amerykańska sieć fast-food sponsorowała tę imprezę od 1976 roku. Poprzedni kontrakt, przedłużony o 8 lat, miał obowiązywać do 2020. Umowa ta gwarantowała wyłączne prawa w kategorii „detalicznych usług gastronomicznych”.

W 2018 McDonald’s nadal będzie funkcjonował jako sponsor, zachowując prawa marketingowe na terenie Korei Południowej.

McDonald

KE: Niemcy mogą przeznaczyć 24 mld euro na zagospodarowanie odpadów radioaktywnych

W 2011 roku nasz zachodni sąsiad podjął decyzję o wycofaniu się z energetyki jądrowej do 2022 roku. Głównym powodem była katastrofa w elektrowni atomowej Fukushima. W ślad za tym Niemcy sukcesywnie wyłączali kolejne zakłady tego typu. I tu pojawił się problem: firmy energetyczne nie zarabiają na sprzedaży prądu z elektrowni atomowych, a muszą ponosić ogromne koszty utrzymywania odpadów.

W grudniu 2016 roku Bundestag przyjął ustawę o przeniesieniu obowiązku zarządzania promieniotwórczymi odpadami z operatorów elektrowni jądrowych na państwo. Specjalny krajowy fundusz przejmie obowiązki związane z ich tymczasowym i ostatecznym składowaniem. Warunek, który został postawiony elektrowniom atomowym (a dokładnie mówiąc: czterem koncernom energetycznym: Eon, RWE, EnBW i Vattenfall), to rozbiórka elektrowni własnym kosztem.

Kwota 24 mln euro jest szacunkowa i opiera się na wstępnych wyliczeniach. Po kilku latach może okazać się, że koszty okażą się wyższe. Do tej pory Niemcy nie podjęli decyzji, gdzie owe odpady będą lokalizowane. Obecnie umieszczane są w składowiskach tymczasowych.

Wybór odpowiedniego miejsca prawdopodobnie nie nastąpi przed 2030 rokiem.

radioaktywne odpady

75 polskich produktów ze znakiem „Must have”

75 produktów polskich producentów lub zaprojektowanych przez rodzimych twórców otrzymało znak jakości „must have”, który nadawany jest w plebiscycie organizowanym przez Łódź Design Festival. Wśród docenionych artykułów znajdują się m.in. meble, książki, zabawki, ceramika, szkło i… siekiera!

Wyróżnione produkty można oglądać na wystawie w ramach ŁDF, który odbędzie się w dniach 3-8 października w Art_Inkubatorze.

Plebiscyt „Must have” wyróżnia najlepsze wdrożenia pochodzące od rodzimych projektantów i producentów, które odzwierciedlają najważniejsze trendy w polskim designie.

Znak jakości nadawany jest nieodpłatnie, a promowanie przy jego pomocy produktów może odbywać się w kraju i za granicą.

Do 7. edycji plebiscytu zgłoszono 350 produktów. Aż 190 zostało zgłoszonych bezpośrednio przez projektantów i producentów. 160 nominowali członkowie Rady Ekspertów.

Warto podkreślić, że wśród wyróżnionych artykułów, poza meblami, książkami, zabawkami, ceramiką i szkłem, znalazły się np. kaloryfery, lustra, lampy i tapety, podświetlane listwy ścienne i podłogowe.

7 października podczas uroczystej gali zostaną wręczone statuetki zaprojektowane przez Bartka Mejora.

must have

Morawiecki: płace za naszych rządów rosną średnio o 4,6-5 proc. rocznie

Wicepremier Mateusz Morawiecki podczas wystąpienia w Spale pochwalił się podwyżkami, które polscy pracownicy otrzymują. Dodał także, że wierzy, iż w Polsce zakończy się czas taniej siły roboczej.

Wicepremier porównał osiągnięcie za czasów rządów PiS do 8 lat rządów Platformy i PSL – wówczas wzrost wynagrodzeń w ciągu roku oscylował na poziomie 2,2-2,3 proc. Według niego wzrost płac to przede wszystkim sukces mechanizmów, solidarnej gospodarki, a także ludzi – mądrych i pracowitych.
Morawiecki wymienił cztery podstawowe, ważne dla każdego człowieka postulaty: rodzina, praca, płaca i mieszkanie, którymi rząd chce się zająć.

wzrost płac

Morawiecki: 20 mld zł więcej z podatków

Wicepremier Morawiecki podczas wystąpienia w Spale dodał także, że w pierwszym pełnym roku reformy skarbowej będziemy mieli 20 mld zł więcej z podatków. Dodał, że pieniądze te są przeznaczone na program 500 plus i na reformę emerytalną.

Tajemnicą sukcesu ma być uszczelnienie w Ministerstwie Finansów systemu podatkowego, które ma nastąpić poprzez zastosowanie nowoczesnych instrumentów informatycznych i analizę wielu danych.

Morawiecki zapowiada wysoką skuteczność podatkową.

wpływy do budżetu

Hongkong znów bije rekordy cen nieruchomości. Prawie 38 tys. dolarów za metr kwadratowy… parkingu.

Rekordowa cena za metr kwadratowy działki budowlanej w Hongkongu – bagatela 1 mln dolarów – wstrzymała oddech wielu osób. Jak więc skomentować 38 tys. dolarów za 1 metr kwadratowy miejsca parkingowego?
Rekordowa cena za 188 stóp kwadratowych, czyli blisko 17,5 metrów kwadratowych, wynosiła 664 300 dolarów amerykańskich. Miejscówka ta znajduje się w apartamentowcu Upton.

Eksperci uważają, że drastyczny wzrost cen mieszkań w tym regionie może powstrzymać tylko podwyżka podatku od zakupu nieruchomości mieszkalnych. Wówczas część inwestorów przeniosłaby swoje plany na nieruchomości biurowe i komercyjne.

Prasówka powstaje dzięki agencji content marketingowej:

Elivo

mail: michal@elivo.pl
telefon: 695 069 430
strona www: http://elivo.net/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Elivo jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Elivo liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Temat mailingu, obok którego subskrybent nie przejdzie obojętnie. 7 sposobów jak go stworzyć

Wywiad z Grzegorzem Aksamitem – nigdy nie czulibyśmy się dobrze z podejściem “growth at any cost”

28 trudnych pytań, które musisz zadać franczyzodawcy jeżeli myślisz o biznesie

Polecane Artykuły