Marketing i Biznes Start-up zone Prasówka startu-py i innowacje #4 – rekrutacja przez snapchata? Teraz to możliwe!

Prasówka startu-py i innowacje #4 – rekrutacja przez snapchata? Teraz to możliwe!

Prasówka startu-py i innowacje #4 – rekrutacja przez snapchata? Teraz to możliwe!

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Chip w ręce pracownika

Szwedzka firma Epicenter już w 2015 roku postanowiła przeprowadzić mały test i wszczepiła swoim 150 pracownikom małe chipy. Umieszczono je pod skórą dłoni, pomiędzy palcem wskazującym a kciukiem. Teraz proces ten może objąć całą firmę. Jaki ma to cel? Przede wszystkim, chip ma zastąpić karty zbliżeniowe potrzebne do otwierania drzwi, uruchamiania wind, czy włączenia urządzeń. Dzięki takiemu niewielkiemu czujnikowi można swobodnie przejść przez bramkę bezpieczeństwa, przy okazji „odbijając” swoją kartę pracowniczą. Chip działa na znanej technologii NFC, która dostępna jest w przypadku płatności zbliżeniowych.

Polski Elmodis z 20 milionami złotych

Elmodis to startup z Krakowa, który tworzy system mogący monitorować pracę silników elektrycznych. Jest on na tyle wyjątkowy, że znalazł on swoich odbiorców nie tylko w Polsce, ale także i na świecie, w tym w Kalifornii. Praca zespołu została doceniona także przez inwestorów, gdyż postanowili oni przeznaczyć na cele rozwoju, zatrudnienia i zwiększenie produkcji dwadzieścia milionów złotych. Głównym inwestorem jest Intel Capital.

Co takiego wyjątkowego jest w Elmodis, że spotkał się z tak dużym zainteresowaniem? Przede wszystkim, jest to jego budowa, która składa się z posiadającego algorytmy diagnostyczne sprzętu pomiarowego i oprogramowania działającego w chmurze. Jest ono odpowiedzialne za monitorowanie i analizę w czasie rzeczywistym. Dzięki temu system potrafi wykryć usterki, zanim te przerodzą się w poważne awarie. To wszystko pozwala na obniżenie kosztów napraw oraz pozwala, między innymi, zapobiegać awariom, wynikającym z nieprawidłowej eksploatacji sprzętu i niewłaściwego serwisu.

Gearbox nie będzie współpracował z G2A

Może nie jest to typowo startupowy news, ale dotyczy między innymi polskiej firmy. Już niedługo miała się pojawić reedycja zremasterowanej gry Bulletstorm. Jest to dzieło, za które odpowiada polskie People Can Fly. Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie związane z wydarzeniem zamieszanie. Gearbox Publishing, będący wydawcą tego tytułu, nawiązał współpracę z rzeszowskim G2A. Firma ta posiada sklep z kodami do gier. Problemem jest to, że zarzuca się jej właścicielom, iż nie sprawdzają, skąd pochodzą oferowane na platformie kody, a podobno duża ilość z nich ma nielegalne źródła. Nie przeszkadzało to, aby przy współpracy z G2A wydać drogą edycję kolekcjonerską Bulletstorm, która zwała się „Full Clip Edition”. Na scenie pojawia się niespodziewanie sławny na YouTube John “TotalBiscuit” Bain, który jawnie oskarża G2A o handel kradzionymi kluczami, a od Gearbox Publishing wręcz wymaga zakończenia współpracy z tą firmą. Ponieważ za sławnym vlogerem stoi duża grupa subskrybentów (2,26 mln) oraz mali, niezależni twórcy i wydawcy, nie trzeba było czekać długo na odpowiedź. Sam szef, Randy Pitchford, poinformował o zerwaniu współpracy z G2A, przy okazji zrzucając, że to People Can Fly chciało kooperacji z rzeszowską giełdą kluczy. Szkoda, bo edycja kolekcjonerska wyglądała zachęcająco, a teraz prawdopodobnie nigdy się nie pojawi.

25 studentów z Polski zbiera pieniądze na Hyper Poland

Kiedy Elon Musk ogłosił konkurs na stworzenie HYPERLOOP POD, zgłosiło się do niego ponad 1200 zespołów z całego świata, w tym także z Polski. Niestety, nie mogli oni liczyć na tak duże wsparcie finansowe jak zagraniczni koledzy. Młody zespół Hyper Poland z Politechniki Warszawskiej postanowił wziąć więc sprawy w swoje ręce i, nie zważając na przeciwności, zabrali się do pracy. Dzięki determinacji i wiedzy pokonali wiele teamów i są jednym z 35 półfinalistów, którzy mają szansę na wielki sukces. Potrzebują tylko wsparcia finansowego. Jeśli chcecie dołożyć swoje kilka złotych, to możecie zrobić to na odpalprojekt.pl – https://odpalprojekt.pl/projekty/pokaz/768,hyper-poland—jedz-z-nami-z-predkoscia-dzwieku.

Łódź miejscem przyjaznym dla startupów

Na początku roku wystartował Startup Spark, największy program akceleracyjny w Łodzi. Ma on pomóc młodym innowacyjnym firmom w komercjalizacji pomysłów. W puli programu znajduje się aż 5,5 mln zł. Środowisko startupowe chętnie skupia się także wokół wydarzeń branżowych i spotkań networkingowych, które organizują m.in. strefy coworkingowe. W lutym tego roku w jednej z nich – Idea Hub, rozpoczął się cykl bezpłatnych szkoleń dla przedstawicieli startupów i mikrobiznesów. Spotkania, warsztaty i panele dyskusyjne, które odbywają się mieście, mają za zadanie gromadzić nie tylko przedstawicieli innowacyjnych firm i inwestorów, ale także studentów. Czy Łódź przekona do siebie przedsiębiorców? Zobaczymy już wkrótce.

WeGirls z inwestorem i planami na podbój Stanów Zjednoczonych

Sieć Przedsiębiorczych Kobiet Black Swan Fund postanowiła zainwestować w zabawki edukacyjne, które wytwarza WeGirls. Pozyskane w ten sposób środki mają zostać zainwestowane w rozwinięcie oferty i ekspansję na nowe rynki. Żadna ze stron nie podała warunków transakcji. Warto wspomnieć jednak, że WeGirls już wcześniej pozyskało finansowanie od funduszu Experior Venture Fund. Środki te zostały przeznaczone na rozwój przedsięwzięcia na rodzimym rynku.

Facebook podaje informacje o liczbie reklamujących się firm

Według danych przedstawionych przez spółkę, 5 milionów małych i średnich przedsiębiorstw reklamuje się przy pomocy Facebooka. Aż 75% z nich pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Reklamodawców ciągle jednak przybywa i ich liczba najszybciej rośnie w Indiach, Tajlandii, Brazylii, Meksyku i Argentynie. Praktycznie połowa użytkowników tworzy reklamy za pomocą urządzeń mobilnych. Pokazuje to, jak ważna jest strategia mobile w obecnej sprzedaży. Według przedstawicieli Facebooka, jest on idealnym rozwiązaniem reklamowym dla 65 milionów firm posiadających profile na tym portalu oraz dla 8 milionów biznesów działających na Instagramie.

Rekrutacja za pomocą Snapchata? Dlaczego nie!

McDonald’s wraz ze Snapchatem stworzył dostępne w Australii narzędzie, które ma na celu ułatwić rekrutację pracowników. Snaplications, bo taką ma ono nazwę, pozwala aplikującym na nagranie 10-sekundowego filmiku oraz nałożenie na nagrywającą osobę uniformu sieci McDonald’s. Nagranie trafia do pracowników, którzy go oceniają i podsyłają kandydatom link do aplikacji, którą należy wypełnić. Jak zapewniają przedstawiciele restauracji, filmik ten nie zastępuje procesu rekrutacyjnego. Jaki jest więc cel tego rodzaju rozwiązań? Sieć restauracji chce za jego pomocą dotrzeć przede wszystkim do młodzieży, bo jak się okazuje, ponad cztery miliony Australijczyków posiada konta na Snapie. W dużej mierze są to ludzie młodzi, których szuka pracodawca. Ciekawe rozwiązanie.

Qwirl z kolejną pulą od inwestorów

Qwirl to świetne rozwiązanie dla biznesów, które muszą przygotowywać dużą liczbę ofert handlowych, czy prezentacji, jakie trzeba przesłać do klienta. Twórcy Qwirl postanowili umożliwić stworzenie prostych, przejrzystych, a co najważniejsze, łatwych w edycji stron internetowych, które można po prostu przesłać do klienta. Na każdej z nich można zamieścić szablony, grafiki, filmy, zdjęcia i wiele innych elementów, które są niezbędne w tworzeniu tego typu „ofert”. Rozwiązanie to jest na tyle unikalne, że dziś podano do wiadomości informację, że twórcy tego narzędzia uzyskali 1,5 miliona dolarów na dalszą działalność. Głównym inwestorem jest niemiecki fundusz inwestycyjny Point Nine Capital.

Fat Dog Games i ERNE VENTURES działają razem

Fat Dog Games, firma tworząca gry online i mobilne na zlecenie, rozszerza profil działalności i staje się wydawcą gier, dla którego kluczowym modelem działania będzie finansowanie niezależnych zespołów deweloperskich. FDG będzie pozyskiwać projekty, szkolić twórców, a także wydawać gry na międzynarodowych rynkach. Pieniądze na finansowanie pozyskane zostały z funduszu ERNE VENTURES. W ciągu najbliższych 5 lat firma planuje wydać przynajmniej 90 gier.

Full Harvest zyskuje 2 miliony dolarów

Full Harvest został uruchomiony w San Francisco. To narzędzie, które pomaga zmniejszyć ilość odpadów żywnościowych. Jak ma to zamiar zrobić? To proste łączy ze sobą rolników i producentów żywności, którzy chcą zakupić owoce i warzywa np. w celu wytworzenia soków lub napojów. Dlaczego to robi? Ponieważ wielu rolników nie może sprzedać swoich produktów bezpośrednio do sklepu, ponieważ ich wygląd nie jest odpowiedni, mówiąc prostym językiem, są po prostu brzydkie. Owoce takie przeważnie były wyrzucane lub w najlepszym przypadku przerabiane na kompost. Ogromne ilości towarów po prostu się niszczyło. Stojąca za Full Harvest Christine Moseley, która znała ten rynek od środka powiedziała dość i tak powstał ten biznes. Na koniec dodam tylko, że firma uzyskała właśnie dwa miliony dolarów dofinansowania, na dalsze prace i rozwój.

Little Spoon, czyli jedzenie dla dzieci

Na rynku pojawia się wiele firm dostarczających żywność na zamówienie, ale Little Spoon wydaje się trafiać idealnie. Ten startup, którego co-founderem jest Michelle Muller skupia się na żywności dla dzieci, która ma być smaczna i zdrowa. Wyjątkowe mieszanki smaków, ładne opakowania i przystępne ceny wydają się mocną stroną tej marki. W chwili obecnej startup jest w fazie testów, a dołączyć można do niego na zasadzie zaproszenia. Trzymamy kciuki, bowiem pomysł wydaje się strzałem w dziesiątkę.

Orbital Systems zdobywa 15 milionów funtów

Mehrdad Mahdjoubi założył Orbital Systems, aby znaleźć rozwiązania, które pozwolą zaoszczędzić wodę podczas codziennych obowiązków. We współpracy z NASA stworzył system, który znacznie pozwala oszczędzić ilość wody i energii podczas brania prysznica, ten sam system można wykorzystać podczas innych czynności domowych. Wszystko dzięki „OAS” prysznicowi, który pozwala odzyskiwać i oczyszczać wodę dzięki zamkniętej pętli. Inteligentne rozwiązanie samo decyduje, czy woda w danym cyklu jest na tyle czysta, aby mogła być wykorzystana ponownie, czy trzeba ją odrzucić. Pomysł świetny i na tyle innowacyjny, że Orbital Systems uzyskał właśnie 15 milionów funtów wsparcia, na dalsze prace.

Partnerem prasówki startupowej jest agencja content marketingowej Elivo.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/biznes/prasowka-biznes-1-pse-tworzy-centrum-reagowania-na-cyberataki-dla-elektroenergetyki

Prasówka start-upy i innowacje #3 – jaki wpływ ma rozwój robotyki na utratę pracy?

Jak maksymalizować zyski poprzez kampanie rabatowe?

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl