Marketing i Biznes SEO/SEM Siła tytułu, czyli jak napisać dobry nagłówek w Internecie

Siła tytułu, czyli jak napisać dobry nagłówek w Internecie

Siła tytułu, czyli jak napisać dobry nagłówek w Internecie

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jak ważny jest nagłówek w pisaniu tekstów wie chyba każdy. Pytanie brzmi co zrobić aby stworzyć ciekawy nagłówek, który zachęci czytelnika do pozostania na stronie. Statystycznie masz na to tylko 2,6 sekundy.

Dobry artykuł to połowa sukcesu, dopiero chwytliwy headline jest przepustką do serca czytelnika. Jak pokazują badania 8 na 10 osób czyta tytuł, jednak tylko 2 osoby na 10 decydują się przeczytać resztę artykułu. Jeśli dołożysz do tego informację, że w ciągu sekundy Internet powiększa się o 30 GB danych okazuje się, że masz ogromne szczęście jeśli czytelnik w ogóle trafi na Twój tekst. Szczęście, które należy wykorzystać i zrobić wszystko, aby w ciągu magicznych 2,6 sekund przykuć jego uwagę.

Pierwsza zasada brzmi:  przyciągnij uwagę. Tytuł otwiera drzwi, dlatego pisząc tekst na stronę powinieneś zacząć właśnie od tytułu. Wymyśl nagłówek, który będzie fundamentem dla całego artykułu, to na nim właśnie będziesz mógł zbudować cały artykuł. Dodatkowo tytuł to obietnica jaką składasz czytelnikowi, zachęta do tego aby pozostał na Twojej stronie i poświęcił swój cenny czas. Dzisiaj każda sekunda spędzona w internecie jest na wagę złota, budując treść musisz zatem przekonać czytelnika, że nie będzie to czas stracony.

Używaj słów kluczowych – i nie chodzi tylko o SEO. Język nagłówka powinien być językiem ludzi, a ludzie szukając informacji używają słów kluczowych. Dzięki temu wiesz z jakich słów kluczowych korzystać, by przyciągnąć większą liczbę czytelników. Jednocześnie słowa, które będziesz dobierał muszą być proste i zrozumiałe. Metaforyczne i zbyt długie tytuły może i są dobrym rozwiązaniem w prasie poradnikowej, ale na pewno nie w internecie. Czytelnik powinien jedynie rzucić okiem na nagłówek, by dowiedzieć się co chcesz mu przekazać.

Jednak idealny nagłówek to nie tylko zbiór chwytliwych i prostych w odbiorze słów. W tych kilkudziesięciu znakach musisz dodatkowo zapewnić swojego czytelnika o korzyściach jakie przyniesie mu Twój artykuł. Jak może poradzić sobie z problemem, zrobić coś łatwiej czy lepiej. Zaoferuj czytelnikowi konkretne rozwiązanie, tak aby poczuł, że decydując się na przeczytanie Twojego artykułu dostaje coś w zamian.

Dodatkowo wykorzystuj skuteczne typy nagłówków. Istnieje kilka sprawdzonych technik pisania nagłówków, które niezależnie od tematyki zawsze będą pomocne. Warto, abyś miał je zawsze w zanadrzu i wiedział jak je właściwie wykorzystać.

  • Wyliczaj – liczby zawsze przykuwają uwagę, np.: 10 tajemnic marketingu internetowego.
  • Zadawaj pytania – ludzie szukają odpowiedzi na pytania, wykorzystaj to, np. Jak stworzyć dobry tytuł tekstu?
  • Odwołuj się do autorytetów – większość odbiorców zaciekawi opinia sławnej osoby lub znanej marki, np. Apel znalazł niezawodny sposób na spam.
  • Dawaj konkretne rozwiązania – jak powiedział Benjamin Franklin „czas to pieniądz”, daj zatem swoim czytelnikom konkretne rozwiązania, np. Niezawodny sposób na błyskawiczny e-mail marketing.
  • Prowokuj – kontrowersyjne tytuły z całą pewnością zainteresują potencjalnego odbiorcę, np. W tym roku skończy się era Facebooka.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/marketing/tresc-w-e-mail-marketingu-czy-dobry-tytul-wystarczy

Promocja firmy w Internecie od A do Z (marketing internetowy)

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl