Marketing i Biznes PR Zabłyśnij w Internecie

Zabłyśnij w Internecie

Zabłyśnij w Internecie

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

5_KOK8QHicRgM0-iMTrQeU7VxGSw9d2NQlUZc8ubqyoInternet stał się nieodłącznym elementem naszego życia. Możemy spędzać w nim mnóstwo czasu, marnując go na bezmyślne przeglądanie stron i serwisów społecznościowych. Możemy też wykorzystać Internet jako skuteczne narzędzie do budowania takiego obrazu siebie, który będzie promował nas i nasze umiejętności wśród właściwych i pożądanych przez nas odbiorców. Wykorzystajmy go zatem do promocji swojej marki i zbudujmy własną społeczność.

Czy zastanawiałeś się nad tym, kim jesteś w przestrzeni wirtualnej zwanej Internetem? Jak widzą Cię ludzie, którzy oglądają Twój profil na Facebooku lub Twitterze? Co o Tobie sądzą?

Jeszcze kilkanaście lat temu Internet służył głównie do poszukiwania informacji i niewiele osób było świadomych tego, że można wykorzystać go do budowania swojej marki osobistej lub marki eksperta oraz do kreowania wizerunku. Przecież skoro szukam informacji na jakiś temat, to inni też będą czegoś poszukiwali i być może okaże się, że to ja jestem rozwiązaniem ich problemów. Pisanie specjalistycznych książek czy też wykłady na zawodowych konferencjach w naszych czasach mogą już nie wystarczyć. Trzeba je wesprzeć informacjami na swój temat, dozowanymi umiejętnie we właściwych portalach, grupach dyskusyjnych, czy mediach społecznościowych, a wtedy na pewno rozprzestrzenią się i dotrą do właściwych odbiorców.

Jeśli im nie powiesz, to skąd mają wiedzieć?

Twoja marka osobista to wcale nie to, co Ty o sobie sądzisz. To opinia, jaką na Twój temat mają inni ludzie. Twoja rodzina, przyjaciele, czy znajomi z pracy znają Cię doskonale i wiedzą, na co Cię stać, ale co z pozostałymi ludźmi? Przecież jeśli nie powiesz im, kim jesteś, czym się zajmujesz i w czym jesteś dobry, sami się nie domyślą! Skorzystaj więc z okazji, którą dają serwisy LinkedIn lub GoldenLine i stwórz tam swój profil profesjonalisty. FacebookTwitter, czy ostatnio również modny Snapchat, także sprzyjają promocji Twojej marki. Jeśli nie chcesz tworzyć własnego fanpage’a, bo nie jesteś osobą publiczną albo też nie aspirujesz do takiej roli społecznej, wystarczy, że na prywatnym profilu od czasu do czasu dasz znać o tym, co Cię interesuje lub sprowokujesz dyskusję na jakiś ciekawy, zawodowy temat. To będzie doskonała okazja do tego, aby małymi krokami budować swoją markę profesjonalisty.

Komunikacja to przede wszystkim interakcja!

Osoby publiczne, politycy, artyści to często ludzie mający na swój temat dość wysokie mniemanie. Uważają, że w zupełności wystarczy samo umieszczanie informacji na ich temat w przestrzeni wirtualnej, by lud się cieszył. Lud jednak nie jest już tylko szarą, przytakującą masą i chciałby czasami o czymś podyskutować lub o coś zapytać. Problem pojawia się jednak zwykle w momencie, gdy ktoś z tego ludu ma inne zdanie niż posiadacz danego fanpage’a. Taki dyskutant jest zazwyczaj usuwany lub blokowany, bo po co tracić czas na tych, którzy się z nami nie zgadzają? Czy jednak jest to dobre posunięcie? Komunikacja to przecież rozmowa, dyskusja, czasem nawet kłótnia, a ignorowanie ludzi i lekceważenie ich zdania nie przysporzy nikomu zwolenników.

Oczywiście nie mamy tu na myśli „hejterów”, czyli tych, którzy krytykują dla samego krytykowania i których żadne argumenty nie będą w stanie przekonać. Z takimi osobami nie warto nawet rozmawiać, najlepiej po prostu je zignorować i nie wdawać się z nimi w polemikę.

Twoja marka zyskuje większy blask w świetle „gwiazd”

„Gwiazdy”,czyli ludzie z silną pozycją zawodową, autorytety, silne marki, to często osoby,których jeszcze nie miałeś okazji poznać osobiście. Warto natomiast, aby mimo to znaleźli się w gronie Twoich wirtualnych znajomych na profilu społecznościowym, chociażby po to, abyś mógł uważnie śledzić, co publikują. Dzięki temu będziesz na bieżąco z informacjami o tym, co dzieje się w Twojej branży lub obszarze zainteresowania i co najważniejsze – jest szansa, że oni też zauważą Twoją aktywność.

Umieszczaj zatem ciekawe artykuły, dziel się spostrzeżeniami i wartościowymi materiałami, komentuj także ich wpisy. Twoje autorytety zawodowe to przecież także ludzie, którzy czerpią inspiracje z otoczenia. Znajdź się w nim i Ty! Udzielaj się na forach i w grupach dyskusyjnych, a zyskasz nowe kontakty i wiedzę, którą dzielą się inni. Staniesz się poza tym bardziej rozpoznawalny i kojarzony z branżą,w której pracujesz lub do której aspirujesz. Skorzystaj z internetowego networkingu, a być może wkrótce uda Ci się poznać swoje „gwiazdy” osobiście i wówczas okaże się, że jesteś już jedną z nich. Powodzenia!

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/pr-w-sluzbie-komunikacji

Czy Polacy są smart konsumentami?

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl