Marketing i Biznes E-commerce Zakładanie sklepu internetowego. 3 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Zakładanie sklepu internetowego. 3 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Zakładanie sklepu internetowego. 3 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Załóżmy, że postanowiłeś założyć własny sklep internetowy. Stworzyłeś szczegółowy biznes plan, sprawdziłeś ofertę dostawców, wybrałeś platformę e-commerce, na której będziesz sprzedawać swoje produkty. Myślisz, że jesteś już gotowy, aby wystartować? Aby się upewnić, sprawdź czy nie zapomniałeś, o którejś z tych 3 kluczowych rzeczy, które zapewnią Twojemu e-sklepowi spokojny rozwój i biznesowy sukces na jaki liczysz.

1. Dodawanie nowych produktów i rozwój sklepu

Decydując się na własny sklep internetowy pewnie zrobiłeś już szczegółowy reserach, jeśli chodzi o funkcjonalności platformy e-commerce, na którą się zdecydujesz. Częstym błędem na tym etapie zakładania własnego sklepu jest zbyt mała wnikliwość, jeśli chodzi o możliwości jakie oferuje dane narzędzie. Oczywiście na starcie pewnie ciężko jest Ci sobie wyobrazić, że kiedyś będziesz obsługiwał setki klientów i jak właściwie Twój sklep będzie wyglądał za kilka lat. To oczywiście zrozumiałe, jednak, żebyś mógł już teraz uniknąć problemów, które na pewno się pojawią, zobacz czego nie możesz przeoczyć.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Na to zwróć uwagę

    Przede wszystkim dopytaj dostawcę oprogramowania o sposób automatycznego dodawania produktów do sklepu i możliwości rozwoju Twojego sklepu wraz z ilością asortymentu.

    Pewne platformy będą się genialne sprawdzać w przypadku niewielkiego asortymentu, np. do 10 produktów. Jeśli nagle postanowisz rozszerzyć asortyment, dużym i czasochłonnym problemem będzie dla Ciebie ręczne wklejanie każdego produktu wraz z jego opisem. Inwestując w bardziej spersonalizowaną i droższą platformę, na której planujesz sprzedawać przez dłuższy czas, upewnij się czy:

    • masz na niej możliwość automatycznego importu danych, np. z pliku CSV wygenerowanego z systemu CRM,
    • ma ona przyjazne i rozbudowane API, dzięki któremu zapewnisz sobie przepływ ważnych informacji, np. co i kiedy dany klient kupił, pomiędzy sklepem a CRM czy platformami do email marketingu czy notyfikacji web push. Da Ci to możliwość tworzenia bardziej spersonalizowanych a przez to skuteczniejszych kampanii i pozwoli wygenerować większą sprzedaż.

    2. Dostępność na urządzenia mobilne

    W 2016 roku, prawie połowa polskich konsumentów kupowała mobilnie a liczba ta rośnie każdego roku. Nie powinieneś się oszukiwać, że klienci przeglądający stronę Twojego sklepu lub co gorsza, ci którzy już chcą zapłacić, to część rynkowego tortu, na którym nie musi Ci zależeć.

    Każda wizyta w Twoim sklepie, która ma swój początek na telefonie ma równie dużą szansę na sprzedaż jak te z desktopów. Jako przewidujący właściciel sklepu internetowego musisz zapewnić swoim klientom dostęp do strony z urządzenia, z którego w danym momencie korzystają, bez względu na wielkość ekranu.

    Pamiętaj również, że od kilku lat, Google umieszcza wyżej w wynikach wyszukiwania te strony, które szybciej ładują się na urządzeniach mobilnych. Zyskujesz więc podwójnie, inwestując w mobile.

    Na to zwróć uwagę

    Chcąc, aby strona Twojego e-sklepu była również przyjazna dla mobilnych użytkowników musisz zadbać o to, aby była ona responsywna lub miała własną wersję mobilną. W obu przypadkach oznacza to, że jej wygląd (wielkość obrazków, opisów czy przycisków) będzie się swobodnie dostosowywał do wielkości ekranu, na jakim sklep jest przeglądany.

    Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoi klienci nie będą porzucali koszyków na etapie płatności na telefonie, zapewnij im również wygodny system do płacenia z telefonu, jak np. Blik, z którego korzysta coraz więcej e-commerców.

    3. Obowiązkowe kwestie prawne dla e-commerce

    Jeśli wydaje Ci się, że dopiero startując z własnym sklepem możesz nieco zignorować kwestie prawne, jesteś w błędzie i narażasz się na poważne konsekwencje. Założenie własnej działalności gospodarczej, czy np. spółki, poprzez którą będziesz rozliczać finansowo swój sklep to oczywista podstawa, bez której nie ruszysz, ale niestety przedsiębiorcy często zapominają o innych ważnych kwestiach prawnych.

    Przed nowelizacją Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, wielu przedsiębiorców posiadających własne sklepy internetowe, padło ofiarą m.in. nieuczciwych kancelarii prawnych, które wytaczały im pozwy w sprawie zakazanych prawnie klauzul w regulaminach sklepów. Skąd się one pojawiły? Bardzo łatwo było to stwierdzić ponieważ, te same tzw. klauzule abuzywne, powtarzały się w wielu regulaminach sklepów z tej samej branży, były więc po prostu kopiowane.

    Na to zwróć uwagę

    Twój sklep internetowy musi posiadać od samego początku działalności własny regulamin na podstawie, którego będziesz sprzedawać produkty klientom. Powinien on być skrojony na miarę z uwzględnieniem indywidualnych procesów, które będą zachodzić w Twojej firmie. Pamiętaj, że każdy biznes jest inny, więc jeśli regulamin nie będzie uwzględniał specyfiki Twojego sklepu, ściągniesz tylko na siebie problemy, np. w kwestiach spornych z klientami, które mogą mieć miejsce zawsze.

    Twoim kolejnym obowiązkiem jako przedsiębiorcy jest zarejestrowanie baz danych osobowych Twoich obecnych lub potencjalnych klientów w GIODO. To bardzo łatwy proces, który możesz przeprowadzić nawet w całości przez internet, nie posiadając specjalistycznej wiedzy. Sprawdź jak zarejestrować własną bazę danych w GIODO w poradniku Marketing i Biznes.

    Pamiętaj, że musisz to zrobić przed rozpoczęciem sprzedaży a nawet tak niepozorne informacje jak adres e-mail, w świetle prawa mogą stanowić dane osobowe!

    Teraz masz już pewność, że nie zapomnisz o żadnych ważnych kwestiach, które ułatwią Ci prowadzenie własnego sklepu internetowego. Zapisz się również na newsletter Marketing i Biznes, aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami z sektora e-commerce. Powodzenia!

    Czytaj również:

    Sprzedaż subskrypcyjna – Do It Yourself

    https://marketingibiznes.pl/e-commerce/e-commerce-od-podstaw-czyli-wszystko-co-powinienes-wiedziec-w-jednym-miejscu

    https://marketingibiznes.pl/e-commerce/4-fakty-z-nowelizacji-ustawy-o-ochronie-konkurencji-i-konsumentow-wazne-dla-e-sklepu

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl