Polska

Robiąc zakupy, chcemy, aby płatności były niezauważalne

Ostatnio w sieci pojawił się raport „Płatności Cyfrowe 2016”, opracowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, z którego dowiadujemy się, że prawie 46% internautów korzysta z płatności online. Na taki rodzaj zapłaty decydują się między innymi dlatego, że są one wygodne i szybkie. Warto jednak przeanalizować dane również z innych źródeł, z których wynika między innymi, że w całym procesie zakupowym płatność jest przez nas odbierana najgorzej. Nie dlatego, że napotykamy trudności, ale sama czynność nie wywołuje już tak przyjemnych doznań jak samo zamówienie produktów. W raporcie „Jak płacimy w Internecie”, przeprowadzonym przez Blue Media, czytamy, że co czwarta osoba rezygnuje z zakupu w e-sklepie, jeśli nie ma w nim preferowanej przez klienta formy płatności. Zauważają to także handlowcy, gdyż rozwiązania płatnicze, wprowadzone w e-sklepach, są poszerzane z roku na rok. Tylko w ubiegłym roku 85% sklepów na platformie Shoper zwiększyło liczbę dostępnych form płatności.

W zakupach cross-device królują smartfony

Według raportu State of Cross-Device Commerce, przeprowadzonego przez Criteo S.A., urządzenia mobilne mają ogromne znaczenie w procesie zakupowym. Biorą one udział podczas wyboru produktu, jednak zakup nie zawsze jest finalizowany na telefonie lub tablecie. Często jest bowiem tak, że szukamy czegoś mobile, a kupujemy z poziomu komputera.

W raporcie znajdziemy między innymi informację o tym, że w przypadku 42% wszystkich zakupów mobile i 37% zakupów z poziomu desktopu, w ścieżce zakupowej wykorzystano przynajmniej jedno dodatkowe urządzenie. 25% klientów cross-device w Polsce przeglądało produkty na smartfonie, niezależnie od urządzenia, na którym sfinalizowano zakupy.

Zależnie od urządzenia, ścieżka zachowań klienta jest różna, ale zauważyć można, że w przypadku telefonów i tabletów koszyk zakupowy jest większy. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na dane z IV kwartału 2016 roku dla udziału urządzeń mobilnych w handlu e-commerce w Polsce. Wynika z niego, że 17% wszystkich zakupów dokonano mobile. 75% tych transakcji zostało sfinalizowanych na smartfonach, a 25% na tabletach. Największy udział transakcji mobilnych mają branża fashion oraz dóbr luksusowych, bo aż 41%.

Na koniec jeszcze kilka danych: udział poszczególnych urządzeń w transakcjach cross-device w Polsce w branży retail: smartfon 42%, tablet 41%, desktop 37%. 68% transakcji mobilnych jest dokonywanych w systemie Android, a 32% w systemie iOS.

Castorama – zakupy z dostawą w całej Polsce

O sklepie internetowym Castoramy mówiono już dawno temu. Jeszcze w 2015 roku można było składać zamówienia na produkty online lub telefonicznie i odbierać je w wybranych salonach w całej Polsce. Obecnie marka dość mocno rozwinęła swoje działania omnichannel. Zintegrowano wszystkie kanały sprzedaży, zarówno te on-, jak i offline. W chwili obecnej klienci mogą zamawiać towary w e-sklepie z możliwością dostawy pod wybrany adres. Trzeba zwrócić uwagę na to, że w katalogu sieci salonów znajduje się ponad 50 tysięcy produktów.

Świat

Amazon z kolejnymi księgarniami stacjonarnymi

W Bellevue w stanie Waszyngton pojawi się 10 sklep Amazon. Księgarnie te są mocno powiązane ze sklepem internetowym oraz urządzeniami i rozwiązaniami sygnowanymi logiem Amazon, czyli Echo, Kindle, Fire tablet oraz Fire TV. W sklepach tych znajdziemy tylko książki, które otrzymały na amazon.com 4 lub więcej gwiazdek. To strategia, która łączy działania off- i online, a przy okazji daje klientom możliwość poznania rozwiązań technologicznych marki. Warto zwrócić uwagę na to, że członkowie Amazon Prime mogą kupić książki i urządzenia w cenie obejmującej rabaty członkowskie.

Tesco w Wielkiej Brytanii nadal rozwija rozwiązania e-commerce

Ogromne zainteresowanie usługami e-delikatesów oraz możliwością odbioru osobistego zamówionych online produktów sprawiło, że sieć Tesco w Wielkiej Brytanii inwestuje jeszcze bardziej w ten kanał sprzedażowy. Jednym z kroków, ułatwiających zakupy klientom, jest skrócenie czasu, w którym konsument może odebrać zakupy w ramach „click and collect”.

Od teraz klienci z UK, którzy zamówią produkty przed 9:00, mogą odebrać je już od godziny 12:00, dotychczas musieli czekać godzinę dłużej. Rozwiązanie to zostanie zaimplementowane w 300 sklepach w całej Wielkiej Brytanii. W ciągu ostatniego roku Tesco odnotowało wzrost popularności usługi click and collect o 20%, z czego odbiór zakupów tego samego dnia stanowi 10% e-handlu w Tesco.

Dla porównania, warto zauważyć, że w Polsce tego typu rozwiązania chyba się nie przyjęły. Sieć likwiduje oddziały sprzedaży internetowej w wielu hipermarketach, między innymi w Częstochowie, Łodzi, Opolu, Rybniku i innych.

Zapakuj.to zmienia się w Packhelp

Od 1 marca klienci korzystający ze strony zapakuj.to muszą przygotować się na małe zmiany. Marka zaczyna bowiem obsługiwać wszystkie unijne kraje, a co za tym idzie, pojawiają się nowe logo oraz nazwa, która będzie bardziej zrozumiała dla obcojęzycznych klientów. Klienci z całej Europy znajdą anglojęzyczną stronę pod adresem packhelp.com, a niemieckojęzyczną pod adresem packhelp.de. Kolejne wersje językowe będą pojawiać się sukcesywnie. Klienci z Polski mogą składać zamówienia poprzez packhelp.pl.

Packhelp to intuicyjny kreator opakowań i pudełek, który pozwala na zamówienia nawet 30 sztuk produktów. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w małym, sprzedającym spersonalizowane produkty e-commerce, ale także w dużych sklepach, szukających wyjątkowych opakowań.

Prasówka powstaje dzięki:

   

Czytaj również:

Prasówka #13 – odbierając paczkę u kuriera InPost zapłacisz kartą, McDonald’s testuje nową aplikację do zamówień online

Zakładanie sklepu internetowego. 3 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Prasówka #12: Klienci chcą być traktowani indywidualnie, kolejne zmiany na allegro, na podjęcie decyzji zakupowej potrzebujemy nawet 4 dni

Polecane Artykuły