Marketing i Biznes E-commerce Najciekawsze statystyki ze świata e-commerce. Prasówka 2.01-8.01 #5

Najciekawsze statystyki ze świata e-commerce. Prasówka 2.01-8.01 #5

Najciekawsze statystyki ze świata e-commerce. Prasówka 2.01-8.01 #5

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Wiadomości z kraju

Już ponad 25 % kupujących online korzysta z click&collect

click&collect

Najnowszy raport pt. „Płatności cyfrowe 2016”, przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, skupia się badaniu zachowań klientów e-sklepów. Pod uwagę bierze on nie tylko wybierane przez nich metody płatności, ale i preferowane formy odbioru towaru. Badania przeprowadzono pomiędzy 24 listopada a 3 grudnia i dokonano ich przy współpracy z Mobile Institute oraz GoMobi.pl.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Z raportu wynika, że 26% konsumentów płaci za zakupy online przy pomocy karty kredytowej, taka sama liczba osób preferuje płatność za pobraniem lub wybiera odbiór towaru w sklepie albo punkcie odbioru, czyli korzysta z usługi click&collect. Mobilne płatności, np. BLIK, są mniej popularne i decyduje się na nie 19% użytkowników.

    „Płatności cyfrowe są szybko adaptowane przez rynek. Rośnie liczba smart konsumentów, którzy korzystają z dobrodziejstw technologii nie tylko do realizacji zakupów, ale także do dokonania za nie płatności. Polacy są otwarci na innowacje w tym obszarze, a to z kolei oznacza, że dostawcy produktów i usług finansowych oraz transakcyjnych muszą dziś, bardziej niż kiedykolwiek, myśleć cyfrowo – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

    W raporcie tym znaleźć można też informacje na temat preferowanych przez polskich klientów produktów finansowych. Pełny raport można przeczytać tutaj: (http://www.ecommercepolska.pl/files/8014/8345/3781/Raport_platnosci_cyfrowe_2016.pdf).

    E-mail marketing dla urządzeń mobilnych

    click&collect

    Według badań przeprowadzonych w 3 kwartale 2016 roku przez Experian Marketing, tylko w trzech ostatnich miesiącach ubiegłego roku aż 64% kreacji e-mail zostało otwartych na urządzeniach mobilnych, a 13% z tych wiadomości było przeglądanych na tabletach. Nie oznacza to całkowitej dominacji kanału mobile w przypadku e-mail marketingu, ale pokazuje zmieniające się trendy. Warto więc tworzyć newslettery responsywne, dopasowane do różnych urządzeń. Chociaż liczba otwarć na tego typu urządzeniach wzrosła o 2% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2015, to jednak spadła wartość CTR. Niewiele zmienił się wskaźnik użytkowników wypisujących się z list mailingowych e-sklepów i wyniósł on 0,9% (poprzednio wynosił 1%). Bardzo zadowalającym wskaźnikiem może być ten, który mówi o zysku, jaki może przynieść kampania. Ponad 90% specjalistów zajmujących się marketingiem pozyskuje swoich klientów właśnie tą drogą, a 1 złotówka przeznaczona na kampanię może przynieść nawet 43 złote zysku.

    Tak, jak w przypadku sprzedaży online, tak samo i w e-mail marketingu liczą się treści. Odpowiednie ich dobranie, analiza i tworzenie dobrej jakości kampanii może przełożyć się na wyższą sprzedaż produktów oraz pozyskanie nowych klientów. Warto o tym pamiętać, decydując się na ten kanał reklamy.

    Ze świata

    Omnichannel z większą wartością koszyka?

    click&collect

    Badania przeprowadzone przez Visa pokazują, że klienci, którzy decydują się na nabycie produktów o wysokiej wartości, podczas finalizacji zakupu korzystają zarówno z kanału on-, jak i offline. Aż 70% europejskich konsumentów korzysta z praktyki zwanej „showrooming” – czyli najpierw ogląda towar w sklepie stacjonarnym, a następnie zamawia go online. Podobna liczba konsumentów (66%) najpierw szuka najatrakcyjniejszych ofert online, a następnie kupuje dany produkt w sklepie stacjonarnym. Szczególnie w okresach wzmożonych zakupów – Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Mikołaj – kupujący doceniają możliwość porozmawiania z ze sprzedawcą i obejrzenia wybranego upominku. Warto też zwrócić uwagę na to, że wielu kupujących decyduje się płacić zbliżeniowo za zakupy o niskiej wartości. Konsumenci europejscy zainteresowani są stosowaniem portfeli elektronicznych przy zakupach bezpośrednich (37%), w aplikacji (51%) i w Internecie (56%). Wśród uzyskiwanych korzyści najczęściej wymieniana jest większa wygoda (61%) oraz możliwość płacenia w dowolnym czasie i miejscu (59%).

    Omnichannel pozwala klientom dokonać zakupów w sposób dla nich idealny i dający poczucie bezpieczeństwa. Nie można więc się dziwić, że konsumenci decydują się na kupowanie online również droższych produktów, ponieważ odebranie zakupów w sklepie stacjonarnym – po wcześniejszym zamówieniu ich online – sprawia, że podjęcie decyzji zakupowej jest łatwiejsze.

    Amazon z pierwszą księgarnią stacjonarną?

    click&collect

    O Amazonie zawsze było i jest głośno. Amerykański gigant nie tylko sprzedaje przez Internet praktycznie wszystko, ale też tworzy autorskie produkcje telewizyjne, wydaje książki, sprzedaje własne czytniki e-booków, zarządza firmą dostawczą. Jeszcze w 2015 roku mówiło się, że marka ostrzy sobie pazury na stacjonarne sklepy, a dokładnie księgarnie. Zapowiada się, że pierwszym sklepem Amazona rzeczywiście będzie księgarnia, która zostanie otwarta w Nowym Jorku, w pobliżu Central Parku. Będzie to jednak sklep specyficzny, w sprzedaży pojawią się tam bowiem tylko książki, które otrzymały 4 lub 5 gwiazdek w ocenach kupujących, w ofercie pojawią się też gadżety Amazona, np. czytniki e-booków, które będzie też można na miejscu przetestować. Czy pomysł wypali? Okaże się wkrótce.

    Partnerem merytorycznym jest agencja Elivo.

    intro-logo

    Chcesz mieć unikalne opisy w e-sklepie? Zadzwoń do autora wpisu 695 069 430.

    Czytaj również:

     

    https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/lodz-to-nie-tylko-szare-miasto-poznaj-najciekawsze-startupy-i-inicjatywy

    https://marketingibiznes.pl/biznes/oszukac-przeznaczenie-czyli-ochrona-danych-osobowych

    https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/wywiad-z-arturem-radeckim-to-nie-wiek-a-energia-i-pasja-stanowia-gotowosc-do-podejmowania-nowych-wyzwan

     

     

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl