Marketing i Biznes E-commerce Efekt ROPO. Też go nie doceniasz?

Efekt ROPO. Też go nie doceniasz?

Efekt ROPO. Też go nie doceniasz?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

52% polskich internautów nie kupuje online. Ale przynajmniej 34% kupujących robi research w Internecie. Jak wykorzystać te dane w planowaniu działań marketingowych sklepu internetowego? I co wspólnego ma z tym efekt ROPO?

ROPO: Codzienność marketera

Na pewno o nim słyszałeś. Research online, purchase offline to zachowanie konsumentów, które polega na poszukiwaniu informacji o wybranym produkcie w Internecie i dokonanie zakupu w sklepie stacjonarnym. Jest jednym z powodów, dla którego zastanawiasz się, w jaki sposób zatrzymać na stronie twojego sklepu klienta. Wiesz, że 88% użytkowników smartfonów i tabletów używa ich do researchu na temat produktów i usług. I to jest twoja szansa.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Potencjalny klient

    Konsumenci traktują Internet jako źródło informacji. Najczęściej korzystają ze stron sklepów internetowych i wyszukiwarek internetowych. Co ciekawe, właśnie oni wydają średnio 33% więcej niż klienci, którzy nie przeprowadzają researchu. Mimo to, deklarują nieufność względem sklepów online. Co sprawia, że połowa internautów nie kupuje w sieci? Przede wszystkim brak możliwości „dotknięcia” i obejrzenia produktu, ale także długi czas oczekiwania na zamówione produkty i lęk przed problemami z ewentualnym zwrotem.

    Content!

    Klienci poszukujący informacji, korzystają często ze stron producentów. I tu miejsce do popisu dla twojej firmy – zadbaj, aby konsument znalazł jak najwięcej przydatnych informacji na temat twojego produktu. Specyfikacja powinna być przejrzysta i napisana zgodnie z zasadami panującymi w polszczyźnie. Nie pozwól sobie na błędy! Opis produktów musi być nie tylko rzetelny, ale i napisany tak, by klient chciał go przeczytać.

    Doceń smartfony

    41% kupujących w Internecie deklaruje korzystanie z urządzeń mobilnych. A wspomniane już 88% użytkowników tychże, szuka informacji na temat produktów i marek. To dla nich twój sklep musi być funkcjonalny, responsywny i godny uwagi. Może aplikacja, która zaoferuje kody rabatowe do realizacji w sklepie stacjonarnym (jeśli taki posiada twoja firma)?

    Poczucie bezpieczeństwa

    Polityka zwrotów, gwarancja i jasne zasady reklamacji sprawią, że potencjalny klient rozważy twoją ofertę, zwłaszcza, jeśli będzie ona atrakcyjna cenowo. Lęk przed nieudanymi zakupami powstrzymuje internautów od ryzykownych zakupów. Jeśli zapewnisz klienta o swoich dobrych zamiarach, jest duża szansa, że zaufa właśnie Tobie.

    Dynamiczna, indywidualna oferta

    Klient przegląda produkty na twojej stronie? Wykorzystaj automatyzację! Jeśli jest w trakcie researchu, możesz atrakcyjną ofertą zachęcić go do zakupów. Wciąż niedoceniania w działaniach marketingowych automatyzacja ma szansę stać się hasłem na rok 2017. Czas się przygotować!

    Im szybciej tym lepiej

    Kilka możliwości dostawy, przyspieszenie dostarczenia zamówionego towaru, opcje premium, promocje związane z darmową dostawą to sprawdzone sposoby, aby zachęcić klienta do skorzystania z zakupów.

    A może odwrotnie?

    Jeśli klienci odwiedzają twoją stronę w poszukiwaniu informacji, masz szansę aby to u ciebie zrobili zakupy. Aby tak się stało jednak, trzeba analizy rynku, dobrej treści i ofert, które przykują uwagę. Inną możliwością jest synergia kanałów sprzedaży. Odwrotnością zjawiska ROPO jest showrooming. Klienci korzystają wówczas ze sklepów stacjonarnych, aby obejrzeć produkty, zapoznać się z ich działaniem, właściwościami, a potem kupują je w Internecie, głównie kierując się niższą ceną. W tym wypadku wygrywają firmy, które korzystają ze sprzedaży stacjonarnej i online. Często dysponują rabatami na zakupy w tym drugim kanale. Możliwości promowania obu kanałów sprzedaży prowadzi do zwiększenia zysków i przywiązania klienta do marki. Połączenie sprzedaży offline i online jest szansą na rozwój firmy. Żeby jednak zrobić to z sukcesem, należy monitorować postawy konsumenckie i sprawdzać, czy takie zachowania jak ROPO dotyczą branży, w której działasz.

    źródło: E-commerce w Polsce 2016 Gemius dla e-Commerce Polska

    Czytaj również:

    Wywiad z Tomaszem Łaseckim. Seria – kogo szukam?

    Wywiad z Jakubem Bączkiem (jakubbbaczek.pl) o self publishingu

    https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/wywiad-z-arturem-radeckim-to-nie-wiek-a-energia-i-pasja-stanowia-gotowosc-do-podejmowania-nowych-wyzwan

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl