Marketing i Biznes E-commerce E-handel w Polsce 2016

E-handel w Polsce 2016

E-handel w Polsce 2016

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jak nasz e-handel w Polsce prezentuje się pośród innych zagranicznych rynków? Z najnowszych danych wynika, iż w bieżącym 2016 roku, wartość e-handlu w Polsce powinna wzrosnąć o 15% od roku uprzedniego i w konsekwencji może wynieść już nawet 40 mld zł.

Szybki rozwój e-handlu w Polsce wynika z tego, że Internet w Polsce jest w podobnej fazie rozwoju, jak w krajach rozwiniętych. Oczywiście nadal jest trochę braków,  choćby pod względem różnicy pokoleniowej wśród osób korzystających z sieci. Tak jak w innych państwach, w Polsce mamy już pokolenie osób urodzonych w dobie Internetu, towarzyszącego im na każdym etapie, w każdym aspekcie życia. Liczba takich osób z każdym rokiem rośnie, podobnie jak w ogóle liczba nowych użytkowników Internetu.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Ponadto, szybki rozwój e-handlu jest spowodowany także wciąż rosnącą liczbą
    e-sprzedawców oraz atrakcyjnością proponowanych przez nich ofert. Obecnie jest już ponad 14 tysięcy sklepów oferujących sprzedaż internetową, a rok rocznie liczba ta rośnie o kilka tysięcy kolejnych.

    Biorąc pod uwagę dane statystyczne odnośnie rozwoju e-commerce w Polsce, można stwierdzić, że rynek ten jest najszybciej rozwijającym się działem naszej gospodarki i jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Warto także zauważyć, iż charakterystycznym dla naszego e-handlu jest jego rozdrobnienie, bowiem 85% z
    całości rynku to mikro i małe przedsiębiorstwa.  Poza tym jedynie 8% stanowią firmy, których główną działalnością jest prowadzenie handlu internetowego.

    Oczywiście jest jeszcze wiele do poprawki w zakresie obsługi internetowych zakupów, gdyż nie wszystkim przedsiębiorcom udało się m.in. dobrze połączyć sprzedaż internetową z handlem tradycyjnym, czy właściwie obsługiwać zwroty produktów. Ponadto jest jeszcze wielu przedsiębiorców handlujących zarówno na Allegro.pl, jak takich posiadających własny kanał sprzedaży, którzy nie wprowadzili w życie zmian przepisów odnoszących się do sprzedaży internetowej. Warto w tym miejscu wskazać, iż obowiązują one już od 25 grudnia 2014 roku. Rodzi to wiele nieporozumień i sporów konsumenckich. Kolejnym niedociągnięciem jest niedostosowywanie przez przedsiębiorców serwisów Internetowych do urządzeń mobilnych tj. smartfonów czy tabletów, przez które Polacy bardzo często robią zakupy. W rezultacie, często jest tak, że konsumenci zaczynają poszukiwanie produktów na platformie mobilnej, a gdy już wybiorą odpowiedni towar, wówczas udają się do sklepu stacjonarnego.

    Omawiając obecną sytuację e-handlu w Polsce ważne, by wskazać także na ofertę zakupów spożywczych, które to można zamówić na platformie internetowej, a odebrać prosto od kuriera. Jest to coraz popularniejsza forma zakupów, dzięki którym Polacy oszczędzają czas i siły potrzebne na zrobienie zakupów, przy czym sama usługa nie kosztuje majątku i jest opłacalna.

    Kwestią niezwykle ważną jest obecnie fakt, iż coraz więcej Polskich sklepów internetowych rozszerza obszar swojego zbytu na zagraniczne rynki. Jest to oczywista prawidłowość, jeśli dany e-sklep dobrze radzi sobie na Polskim rynku – a takich sklepów jest coraz więcej – to, nie należy „spoczywać na laurach”, tylko stawiać sobie wyższe wymagania – sprzedawać również za granicą. Oczywiście jest to kosztowne, bo reklama e-sklepu za granicą jest droższa niż w Polsce. Nie mniej jednak należy zauważyć, że to również powoduje ciągły rozwój Polskiego e-commerce.

    Jak widzimy mimo obaw o spadek powstawania nowych e-sklepów, wciąż Polski rynek e-commerce rozwija się dynamicznie i płynnie. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że w następnych latach, e-commerce w Polsce utrzyma swoją wysoką pozycję.

    #14 Prasówka e-commerce – blisko 46% internautów korzysta z płatności online, Zapakuj.to zmienia się w Packhelp

    Wywiad z Waldemarem Sadowskim (BUY.BOX) – najwięksi gracze e-commerce zaczynają dostrzegać naszą efektywność!

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl