Marketing i Biznes Biznes Prasówka biznes #3 – Czy karta moja biedronka okazała się sukcesem?

Prasówka biznes #3 – Czy karta moja biedronka okazała się sukcesem?

Prasówka biznes #3 – Czy karta moja biedronka okazała się sukcesem?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polski rynek odzieżowo-obuwniczy będzie rósł do 2020 roku

Według raportu, przeprowadzonego przez Bank Pekao, do końca dekady rynek odzieżowo-obuwniczy będzie stale się rozwijał, ale już teraz firmy powinny pomyśleć o pozyskiwaniu nowych, zagranicznych klientów. Przy obecnym tempie ekspansji marek z tego sektora można zakładać, że potencjał wzrostowy zacznie się wyczerpywać w ciągu najbliższych 5-10 lat. Pojawia się też pesymistyczny scenariusz, który zakłada wystąpienie poważnych zawirowań w gospodarce globalnej lub unijnej, a dynamika wzrostu i rentowność, osiągane na silnie cyklicznych rynkach nowych krajów członkowskich UE, mogą ulec znacznemu pogorszeniu.

W raporcie pokazano także dynamikę, która jest dość wysoka. Większość krajów wysoko rozwiniętych w ostatnich latach notowała wzrost wartości obrotów detalicznych odzieżą i obuwiem rzędu 2-3%. Polska, z dynamiką rzędu 6-7%, wypada w takim porównaniu korzystnie.

Aby najbliższe lata były spokojniejsze, twórcy raportu sugerują rozszerzenie zasięgu rozpoznawalności i wejście na nowe rynki. Szczególnie pożądane byłoby zaistnienie na rynkach rozwiniętych w Europie Zachodniej, między innymi dlatego, że wydatki na odzież i obuwie są tam dużo wyższe. W samych Niemczech jest to 70 mld euro rocznie. Porównując, suma wydatków na te wyroby w nowych krajach członkowskich UE z regionu, łącznie z Polską, wynosi ok. 25 mld euro. Po drugie, gospodarki rozwinięte są bardziej odporne na szoki ekonomiczne.

Polacy po raz kolejny w kosmosie

biznes

W tworzenie systemu dokowania wahadłowców, które mają dostarczać zaopatrzenie do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, jest zaangażowana firma SENER Polska. Wahadłowce przygotowuje amerykańska Sierra Nevada Corporation i mają być one gotowe w 2019 roku. W kwietniu umowę z korporacją na dostawę europejskiego systemu dokowania IBDM dla nowych statków podpisały Europejska Agencja Kosmiczna i konsorcjum pięciu firm z Europy – w tym SENER Polska.

System IBDM jest nowoczesnym, innowacyjnym rozwiązaniem, które pozwala na łączenie pojazdów o różnych wielkościach. Pozwala na ich przechwycenie, ustawienie i zapewnienie szczelnego połączenia między nimi. Jako jeden z trzech mechanizmów na świecie jest kompatybilny z tzw. międzynarodowym standardem systemów dokowania. To nie pierwszy raz, gdy polska firma bierze udział w działaniach kosmicznych na dużą skalę. Niedawno pisaliśmy o stworzonym przez Polaków próbniku, który zostanie wykorzystany w marsjańskiej misji.

Polscy szefowie koncentrują się na redukcji kosztów

biznes

Według raportu Delloitte 3/4 menadżerów wyższego szczebla uważa, że obniżenie kosztów jest sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Badanie przeprowadzono w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Holandii, Norwegii, Danii oraz w Polsce wśród menedżerów wyższego szczebla w dużych firmach, osiągających przychody w wysokości co najmniej 100 mln euro rocznie.

Ankietowane osoby jako największe ryzyko zagrażające wzrostom podają niepewność gospodarczą. Tak uważa 34% z nich. Jeśli jednak przyjrzymy się poszczególnym Państwom, to okaże się, że w Wielkiej Brytanii uważa tak 52%, co może być związane z Brexitem, a w Polsce 71%, co może odnosić się do obecnej sytuacji gospodarczej i politycznej. 83% europejskich firm zadeklarowało, że w ciągu najbliższych 2 lat rozpocznie proces redukcji kosztów. W Polsce planuje ją zarządzić aż 71%, a 57% z nich chce intensyfikować obecne programy poprawy wydajności.

Fuzje i przejęcia w Polsce, wszystko za 11 mld euro

biznes

Jak wynika z raportu „Emerging Europe M&A Report 2016/17”, opracowanego przez kancelarię CMS, w 2016 roku na rodzimym rynku zawarto łącznie 279 transakcji M&A, czyli fuzji i przejęć. Ich łączna wartość przekroczyła 11, 2 mld euro. Najwięcej z nich miało miejsce w branży nieruchomości i budownictwa, branży produkcyjnej, usługach oraz telekomunikacji. W porównaniu z 2015 rokiem liczba transakcji M&A spadła, za to wzrosła ich wartość.

Jak można przeczytać w raporcie: „Największą i zarazem najgłośniejszą ubiegłoroczną akwizycją było przejęcie w październiku Grupy Allegro przez fundusze Cinven, Permira i Mid Europa za kwotę 3,25 mld dolarów. Drugie miejsce to grudniowe przejęcie 32,8 proc. akcji Banku Pekao SA od włoskiego UniCredit. Polski Fundusz Rozwoju i PZU wykupiły pakiet za łączną kwotę 10,6 mld zł. Nowego inwestora strategicznego znalazła też Kompania Piwowarska. Został nim japoński Asahi Group Holdings, jeden z największych producentów piwa.”

Karta Moja Biedronka okazuje się sukcesem?

biznes

Jak ujawnia Ana Luísa Virgínia, szefowa biura zarządu Jerónimo Martins, około 50% sprzedaży w sieci generują klienci posiadający kartę lojalnościową Moja Biedronka. Dodatkowo firma pochwaliła się tym, że średnia wartość koszyka w Biedronce wynosi 33 zł, a marka odnotowała wzrost udziałów w rynku o około dwa punkty procentowe w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Karty dodatkowo dają jasną informację na temat preferencji rynku, ponieważ dzięki nim można łatwo zbierać dane na temat spersonalizowanych koszyków.

Prasówka powstaje dzięki agencji content marketingowej:

Czytaj również:

Prasówka startupy i innowacje #5 – Uber znów ma kłopoty!

Prasówka Biznes #2 – polski rząd zabierze się za Ubera

Premiera książki „Droga do gwiazd” Aliny Stasiak

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl