Czy atak hakerów grozi także Twojej stronie internetowej?

internet-1862313_960_720

Ilość ataków hakerów każdego roku się zwiększa. Według danych pochodzących z aplikacji antywirusowej Webanti, w większości przypadków za ataki hakerskie nie odpowiadają ludzie, a specjalnie przygotowane szkodliwe oprogramowania. Jak działają? Przeczesują one Internet w poszukiwaniu niedostatecznie zabezpieczonych stron, a następnie włamują się na nie, wprowadzają zmiany w kodzie i przejmują nad nimi kontrolę. Atak hakerów grozi każdej witrynie. Jak zabezpieczyć dane swojej firmy i klientów?Jak zminimalizować ryzyko ataku hakerów na Twoją stronę?

Skala problemu przestępstw w sieci

Według polskich badań przeprowadzonych na potrzeby raportu firmy PwC „Światowy Stan Bezpieczeństwa Informacji 2016”, straty firm wynikające z działalności hakerów były w 2015 roku znaczące. 33% firm zadeklarowało, że z powodu wystąpienia cyberataków straciło klientów, taki sam procent ankietowanych przyznał, że cyberataki spowodowały straty finansowe. Co trzeci ankietowany przyznał także, że hakerzy ujawnili lub zmodyfikowali jego dane. Mimo to jednak 42% ankietowanych deklaruje, że ich firmy nie zatrudniają i nie planują zatrudniać dyrektorów ds. bezpieczeństwa IT lub informacji.

Szacuje się, że całkowite straty wynikające z działań cyberprzestępców to dla światowej gospodarki roczny wydatek rzędu od 375 mld do 575 mld dolarów (raport PwC „Globalny stan bezpieczeństwa informacji 2015”). Żeby uświadomić skalę problemu warto też dodać, że już od ponad dekady zyski hakerów z cyberprzestępstw są większe niż z handlu bronią, a nawet narkotykami. A skala tego szkodliwego zjawiska, jakim jest działalność hakerów oraz tworzonych przez nich szkodliwych oprogramowań, wciąż rośnie i będzie rosnąć.

Czy moja strona internetowa jest zabezpieczona?

Każda strona może paść ofiarą ataku hakerów. Jako właściciel strony to jednak Ty masz największy wpływ na bezpieczeństwo swojej witryny. Absolutną podstawą jest ustawienie trudnego do złamania hasła – tu na szczęście z pomocą przychodzą nam wymagania narzucane przez twórców stron i aplikacji odnośnie haseł (w stylu: użycie dużych i małych liter, przynajmniej jednej cyfry oraz znaków specjalnych), ponieważ dalej chętnie nadajemy i nadawalibyśmy hasła składające się z prostych kombinacji liczbowych czy imion naszych pupilów… Dobre hasło ma przynajmniej 12 znaków i nie jest wspólne dla naszych innych kont.

REKLAMA  

Jak mogę ochronić swoją stronę internetową przed włamaniem?

Kolejną podstawową kwestią – z perspektywy bezpieczeństwa strony – jest bieżące instalowanie wszelkich nowych dostępnych aktualizacji. Dotyczy to zarówno aktualizacji platform, jak i aplikacji oraz dodatków. Hakerzy bowiem często sprawdzają, jakie komponenty zostały poprawione i automatycznie uzyskują odpowiedź na temat dotychczasowych luk i błędów, m.in. w bezpieczeństwie systemów.

Gdy właściciel strony ociąga się z instalacją aktualizacji, sam naraża się na niebezpieczeństwo włamania na jego stronę przez osoby trzecie i zagrabienia poufnych danych, a nawet całej strony. Z tego też powodu, poza instalowaniem na bieżąco udostępnianych aktualizacji (także systemu operacyjnego komputera w ogóle), tak ważne jest również tworzenie aktualnych kopii zapasowych swoich danych ze strony internetowej.

Czy istnieją wyspecjalizowane narzędzia do ochrony przed hakerami?

Oczywiście – tak jak korzystasz z ochrony w postaci programów antywirusowych dla swojego komputera, tak samo możesz zadbać o ochronę dla swojej strony internetowej w postaci specjalistycznej aplikacji internetowej Webanti. Tego typu rozwiązanie umożliwia ochronę strony w czasie rzeczywistym – w przypadku próby włamania na Twoją witrynę reaguje ono od razu, udaremniając atak cybeprzestępców.

Dlaczego warto? Statystyki są zatrważające. Według wcześniej wspomnianego raportu PwC, na każdą firmę w Polsce w 2015 roku przypadało aż 126 cyberataków. Skuteczny atak hakerów może narazić Cię na znaczne straty zarówno finansowe, z powodu przestojów w firmie, jak i wizerunkowe. A właśnie zaufanie klientów, których wrażliwe dane przedostaną się w ręce hakerów albo wypłyną dalej do sieci, będzie najtrudniejsze do odzyskania. Warto zatem skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań.

Co zapewnia ochrona dostarczana przez Webanti?

Webanti posiada bazę zidentyfikowanych antywirusów, a także inteligentny silnik systemu, który automatycznie rozpoznaje nowe szczepy złośliwego oprogramowania. Umożliwia to szybką i automatyczną reakcję antywirusa w przypadku wykrycia przez niego zagrożenia dla strony. Tym samym Webanti może udaremnić wszelkie próby hakerów włamania na cudzą stronę i wstawienia własnego, złośliwego kodu bądź przejęcia dostępu do całej witryny. Uniemożliwia także wykradzenie danych klientów i wyciek innych poufnych informacji firmy.

Dlaczego warto zadbać o ochronę w czasie rzeczywistym?

Średni czas uzyskania przez hakerów dostępu do systemów i danych strony wynosi średnio cztery godziny. Co więcej – tylko jedno przedsiębiorstwo na sto poddanych testom zauważyło, że zostało obiektem ataku. Ochrona Webanti w czasie rzeczywistym to koszt rzędu zaledwie 19,99 zł miesięcznie, a oszczędność czasu, środków finansowych, nakładu pracy oraz nerwów. Co ważne, system zapewnia także pełną opiekę konsultantów, nie tylko we wdrożeniu, o każdej porze dnia i nocy, przez cały rok.

Warto mieć świadomość, że zhakowanie strony internetowej i wykradzenie danych klientów czy pracowników firmy to zjawisko występujące coraz częściej i może zagrażać także Tobie. Istnieją jednak sposoby, by się przed tym uchronić. Poza podstawowymi zabezpieczeniami w postaci zmiany i ustawiania odpowiednich haseł oraz instalowaniem aktualizacji, warto skorzystać z dedykowanych rozwiązań w postaci internetowych aplikacji antywirusowych, które działają i reagują w czasie rzeczywistym, jednocześnie nie obciążając hostingu – same korzyści!

Źródła:
http://www.pwc.pl/pl/pdf/raport-pwc-gsiss-cyberzagrozenia-2016.pdf
https://www.pwc.pl/pl/publikacje/assets/gsiss_2015_polska.pdf

Partnerem merytorycznym wpisu jest Webanti logo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wiedza dla marketerów i przedsiębiorców za free!

email marketing powered by FreshMail